RENAULT CLIO IV R.S. 200 EDC (B98 RS) - PHASE 2

Renault Clio R.S. má po faceliftu: automat bohužel zůstává

Autor: Jan Karlík - 7. 7. 2016


Renault Clio se nedávno dočkal své očekávané modernizace v polovině svého životního cyklu. Nejostřejší verze R.S. na sebe nechala chvíli čekat, nicméně už máme k dispozici základní informace a první fotografie. Pojďme se podívat na změny, které se týkají provedení z divize Renault Sport.

RENAULT CLIO IV R.S. 200 EDC (B98 RS) - PHASE 2

Faceliftovanou verzi snadno poznáte podle nových světlometů disponujících nově LED technikou. U sportovní verze označené typickými písmenky R.S. je tomu stejně. Zajímavou změnou je také pohled přední nárazník, konkrétně na mlhovky. Tam totiž designéři po vzoru konceptu R.S.16 nainstalovali denní svícení ve tvaru loga divize Renault Sport. Pěkný detail. Pokud jste však očekávali nějakou zásadnější změnu v oblasti pohonného ústrojí a věcí s tím spojených, budete – stejně jako my – zklamáni.

Pod kapotou se nachází stále stejný přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem rovných 200 koní (147 kW), který pohání přední kola. Tady je vše samozřejmě v pořádku, ta diskutabilní část je napojena dále na motor. Přenos výkonu totiž probíhá přes šestistupňovou automatickou převodovku se dvěma spojkami a možností řadit rozměrnými pádly pod volantem. Pokud jste se s faceliftem těšili na manuální skříň, máte jednoduše smůlu.

Dobrou zprávou je však i nadále přítomnost verze Trophy v nabídce. Mezi provedené změny patří snížení podvozku o 20 milimetrů vpředu a 10 milimetrů vzadu. Výkon motoru byl zvýšen o 20 koní. Zejména díky navýšení výkonu se na 100 km/h dostanete za 6,6 sekund od startu, maximální rychlost této verze je 235 km/h. Trophy může být za příplatek osazeno výfukovým systémem od společnosti Akrapovič. Ten se rozhodně podepíše na lepším zvukovém projevu a teoreticky by mohl přidat i nějakého toho poníka navíc.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru