Renault Clio R.S.16: dostalo dvoulitr z Méganu Trophy-R a manuál – foto

Od Jan Karlík | 30. 5. 2016


Dost možná jsme právě svědci zrodu jednoho z nejlepších hothatchů vůbec. Pod kapotu ostrého Renaultu Clio se totiž dostává potentní motor z modelu Mégane R.S. 275 Trophy-R, byla snížena hmotnost vozu a to nejdůležitější, konečně má manuál. Trochu nás může vyděsit přídomek Concept, ale ten jakoby nevidíme. Tohle auto prostě musí Renault Sport postavit!

Renault Clio R.S.16 1

Poslední generace Clia R.S. šla tak trochu proti vlastním přesvědčením. Atmosférický dvoulitr nahradila foukaná šestnáctistovka a manuální převodovku vystřídal automat. Dvě věci, které milovníkům ostrých hatchbacků moc radosti neudělaly. Vypadá to však dobře, Renault zřejmě naslouchá kritice a připravil verzi, která nechá velmi malý prostor na stížnosti.

Renault Clio R.S.16 totiž dostal plnotučný agregát z Méganu R.S. 275 Trophy-R. To znamená, že pod maličkou kapotu Clia se nastěhoval přeplňovaný dvoulitr disponující výkonem 275 koní (202 kW)! Motor pohání přední kola a to pomocí šestistupňové manuální převodovky. První informace zatím nehovoří o samosvoru, ale tak nějak všichni víme a modlíme se, že tam bude. Ostré Clio se od většího Méganu inspirovalo ve více věcech. Nový je také nastavitelný podvozek přímo převzatý z verze Trophy-R, stejné je to i v případě brzd s kotouči o průměru 350 mm vpředu a 260 mm vzadu. Další věcí je také lithium-iontový akumulátor, který oproti standardnímu řešení ušetřil 15 kilogramů z celkové hmotnosti vozu.

Design se inspiroval vozy Formule 1, nemůžeme si nevšimnou žlutého laku a zlatavých polepů. Na zadní části je nově spoiler převzatý ze závodního Clia Cup. Není tam jen tak pro parádu, je schopný generovat přítlak 40 kilogramů při rychlosti 200 km/h. Exteriér verze R.S.16 je také o 60 milimetrů širší, tím pádem nezaniknou ani 19″ litá kola.

Renault Clio R.S.16 se o víkendu poprvé představil při závodech Formule 1 v Monaku, další možnost potkat ho bude už příští měsíc na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Takže teď se všichni hezky poctivě modleme, aby ostrý hatchback ztratil status konceptu, a aby limitovaná edice nebyla až tak limitovaná.