oprava-rekonstrukce_silnice

Rekonstrukce Vrchoslavské ulice v Novosedlicích začala v roce 2021, ale stále není u konce. Teď tu bude úplná uzavírka

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: ČTK (Protext), POLAR televize Ostrava - Foto: Wikimedia Commons, Aktron, CC BY 3.0, odkaz - 14. 6. 2024


Do Vrchoslavské v Novosedlicích se opět vrátila těžká technika. Práce na inženýrských sítí už zde probíhají od září 2021. Některé části místního vodovodu jsou téměř sto let staré a z toho důvodu docházelo k častým poruchám. Od začátku května zde opět probíhají stavební práce. Z tohoto důvodu bylo nutné komunikaci zcela uzavřít.

„Dne 2. května došlo k uzavírce v ulici Vrchlavská v obci Novosedlice, která by měla trvat až do konce tohoto roku. Uzavírka souvisí s opravou vodovodu a kanalizace a poté by měla následovat kompletní rekonstrukce povrchu vozovky,“ říká mluvčí Teplic Adina Sedláková.

Dopravní stavba ovlivní i hromadnou dopravu. „Do konce roku se také počítá s výlukou autobusů DÚK, a to konkrétně číslo 481, 482 a 494,“ dodává Sedláková.

Tento rok by tedy snad mohli mít obyvatelé Novosedlic konečně klid. Původně se plánovalo, že práce na vodovodním a kanalizačním řádu bude hotová do 27. května 2022. Nyní bylo termínovým dodatkem posunuto dokončení stavby do 30. září 2024. Poté bude probíhat úprava povrchu. Stavba tak kromě nového potrubí přinese i lepší podmínky řidičům.

„Dojde tam k dopravnímu omezení, které do budoucna bude vstřícné k motoristům, protože ten nový povrch samozřejmě dokáže lepší věci než ty staré povrchy. To znamená po stránce hlučnosti, prašnosti, brzdné dráhy a tak dále. Hlavně je míň aktivní, když mrzne a je tam je tam zamrzlá vozovka. Ta vozovka se dá líp udržovat a ty povrchy jsou prakticky konstrukčně nově sestavované. To znamená, je to plus pro motoristy. Z druhé strany to dění materiálu není úplně top věc, protože výkop hluboký třeba metr a víc, tak ten ten materiál se různě propadá a sedá časem. To znamená tahle komunikace může být do budoucna zdrojem velkých problémů. Nicméně ta firma, co to provádí, o tom samozřejmě ví a provádí tuhle věc na novější technologii. To znamená, že by k tomu dojít nemělo, pakliže se bude hutnit správně a budou použity spodní materiály, které jsou k tomu vhodné,“ vysvětluje Richard Topinka, znalec v oboru silniční dopravy.

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru