47. ročník Rally Dakar má za sebou první polovinu. Šéf Buggyry Martin Koloc při jejím hodnocení potvrdil, že soutěž byla od prvních kilometrů extrémně náročná. Zvláště ocenil přístup Aliyyah Koloc a to, jak dvacetiletá pilotka i přes všechny komplikace stále drží pozici lídra týmu. Přes obtížnost soutěže se všichni piloti Buggyry na druhý týden Dakaru moc těší.
„Jsme v polovině dalšího nesmírně těžkého Dakaru, který nás všechny překvapil,“ přiznal Martin Koloc. „To vidíme z odezvy ze všech týmů. To, co jsme absolvovali během první půlky, je opravdu extrémní. Náročnost tratě, délka etap, navigační složitost. Ještě nikdy jsem na Dakaru neviděl, že by bloudili všichni. Neprotestovali jsme proti tomu, ale je pravda, že spousta týmů je z toho zaražená. Náš ale funguje fantasticky.“
Při hodnocení dosavadních výkonů Aliyyah Koloc v elitní kategorii automobilů Ultimate ocenil hlavně psychickou odolnost mladé závodnice, kterou nezlomily ani technické problémy jejího vozu Red-Lined REVO T1+.
„Aliyyah se ohromně posunula. Má nesmírnou morální sílu, protože tolik technických problémů jsme zatím v naší historii ještě neměli. Nachází řešení, táhne za sebou celý tým, táhne i svého navigátora. Ten chtěl včera vzdát, když měl jet takřka 300 kilometrů na laně v noci a v prachu. Aliyyah se vzdát nechtěla a vlastně táhla celou opravu auta sama,“ připomněl Koloc.
„Nedovedu si představit moc dospělých, kteří prošli peklem na Dakaru, že by se k tomu stavěli takhle a byli pořád v dobré náladě a pořád stáli v pozici lídra týmu. Za mě je to obdivuhodné,“ dodal Koloc.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Obrovskou sílu má ale podle něj celý tým startující pod hlavičkou Buggyra ZM Racing v kategorii automobilů a Tatra Buggyra ZM Racing mezi kamiony.
„To ukázal včera Karel Poslední, když se okamžitě zhostil toho, že potáhne Aliyyah několik hodin do bivaku. Samozřejmě mu děkuju, že mi dítě přivezl do bivaku. To je jedna věc, ale cítíme tu neuvěřitelnou týmovou sílu. Martin Šoltys jede výborně, kluci si pomáhají. Samozřejmě, že Martin Šoltys je v novějším autě rychlejší, má za sebou několik Dakarů a spoustu zkušeností. Z Karla Posledního bude jednou fantastický jezdec. Potřebuje rok, dva a myslím si, že budeme svědky překvapení,“ věří šéf Buggyry.
Martin Koloc nezapomněl ani na fanoušky. „Ta hnací síla, která nás tlačí a nenechá nás usnout, jste vy – naši fanoušci. Děkuji za vaši podporu, za zprávy, které nám posíláte, za to, jak nás sledujete na našich sociálních médiích. Doufám, že se za nás nestydíte a děkuji vám všem za podporu.“
Aliyyah Koloc, které po včerejších trablech se spojkou patří v kategorii Ultimate 36. pozice, je zvědavá na to, co ji čeká v dunách. „Vedli jsme si docela dobře. Myslím, že naše tempo se od loňska zlepšilo. V prvním dni maratonské etapy jsme byli dokonce v první patnáctce. Samozřejmě jsme měli problémy, ale zvládáme je dobře. Myslím, že jezdím čistěji. Hlavně bylo důležité, že jsme ve čtvrtek neměli defekt. Určitě to mohlo být lepší, ale mohlo to být i horší. Tak jsem ráda, že jsme zvládli první týden a uvidíme, jaké to bude v dunách,“ komentuje Aliyyah.
Martin Šoltys se s Tatrou Buggyra EVO3 drží na výborném čtvrtém místě v kategorii kamionů. „Jako posádka jsme spokojeni. Já jsem udělal jednu jedinou velkou hrubku, kdy jsem v dunách zapadl a tam nám to sežralo hrozně sil a ztratili jsme tam. Přál jsem si, abychom byli někde do pátého místa, což se nám povedlo. A je to dokonce o místo lepší. Letošní Dakar je hodně rychlý. Celá špička jede na hraně, je tu hodně defektů, takže se dost často navzájem předjíždíme,“ přiblížil dění na trati Dakaru.
Nováček Karel Poslední s Tatrou Phoenix (14. v hodnocení kamionů) už ví, jak chutná skutečný Dakar. „První půlka byla hodně náročná. Teď už opravdu vím, co je Dakar. Na začátku jsem říkal, že zatím mi to nepřijde nic strašného, tak to už se změnilo. Soutěž je fyzicky náročná a je zima, takže jsme i nastydli. Na psychiku to také není žádná sranda.“