polaris_rzr_pro_factory-sebastien_loeb_racing-rallye_dakar_2024

Rallye Dakar 2024: Polaris RZR Pro R Factory s týmem Sébastien Loeb Racing vyhrál v kategorii SSV

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Polaris - 19. 1. 2024


Polaris RZR Pro R Factory a Sébastien Loeb Racing Team zvítězili ve 46. ročníku Dakar Rally po ohromující ukázce odhodlání, dovednosti a vytrvalosti. Celkem na území Saúdské Arábie ujeli během 12 náročných etap 5 000 kilometrů.

Toto vítězství představuje monumentální milník v pětileté spolupráci mezi značkou Polaris a týmem Sébastien Loeb Racing (SLR), a to pouhý rok po jejím zahájení v roce 2023. Vítězství je jasným důkazem toho, že SLR společně se stroji Polaris je vítězná kombinace.

Vítězství v několika etapách, včetně nové etapy 48 hodin Chrono, udávání tempa v prologu a osminásobné umístění na stupních vítězů během 12 etap prokazují, že nejlepší posádka SSV s francouzským pilotem Xavierem de Soultraitem a spolujezdcem Martinem Bonnetem se strojem Polaris RZR Pro R Factory závodu dominovala.

“Rádi bychom pogratulovali týmu SLR, Xavieru de Soultraitovi a Martinu Bonnetovi k jejich úžasnému vítězství na Dakaru a k obrovskému odhodlání,” uvedl Alex Scheuerell, technický ředitel Polaris Factory Racing. “Bylo to poprvé, kdy se náš vůz RZR Pro R Factory utkal s Dakarem, a vyhrát v takovém závodě dokazuje, že jde o skutečný stroj postavený pro extrémy, který hraje také klíčovou roli v rozvoji naší celé řady RZR a našeho závodního programu do budoucna.”

polaris_rzr_pro_factory-sebastien_loeb_racing-rallye_dakar_2024-jizda

“Dakar je nejtěžším testem člověka a stroje, jednou z nejnáročnějších rallye na světě, takže vítězství Polaris Pro R Factory je důkazem toho, co dokážeme s kombinovanou silou vývojářů Polaris a našich neuvěřitelných partnerů v týmu SLR. Rád bych poděkoval týmu Polaris Factory Racing a celé skupině vývojářů RZR, kteří postavili úžasnou platformu, ze které jsme vycházeli,” dodal Scheuerell.

Na základě revoluční platformy RZR Pro R byl v loňském roce představen zcela nový stroj RZR Pro R Factory jako stěžejní model týmu Polaris Factory Racing. Novinka nastavila nový standard v odvětví UTV svou závodní úrovní výkonu, síly a ovladatelnosti. Kombinace vysoce pevného lehkého podvozku splňujícího normy FIA T4 Class, závodně naladěného motoru ProStar Fury 2.0L a tlumičů FOX Factory Race ESC EVO 3.0 Internal Bypass, nyní prokázala, že vozidla RZR Pro R Factory jsou schopna vydržet nároky téměř 5 000 kilometrů dlouhého závodu.

“Je to opravdové vyvrcholení snu,” řekl Xavier de Soultrait, pilot SLR a vítěz Dakaru. “Pro mě je těžké uvěřit, že jsme tento Dakar vyhráli. Myslím si, že jsme závodili chytře, tlačili jsme, ale nikdy jsme nepřekročili limit. Byl to náš první závod s novým RZR a upřímně řečeno jsme si nemohli přát lepší výsledek. Jsem velmi šťastný, že jsem jej mohl sdílet s Martinem, vytvořili jsme opravdu skvělý tým, a samozřejmě děkuji celému týmu Sébastien Loeb Racing a týmu Polaris Factory Racing, kteří pro nás připravili perfektní vůz; toto vítězství je plodem úsilí všech! Děkuji také všem našim partnerům, díky nimž jsme mohli dosáhnout tohoto úspěchu.”

“Je to neuvěřitelné! O tom jsme snili, ale dnes se to stalo skutečností! Jsem zvláště dojat vzhledem k mé osobníminulosti s tímto legendárním závodem, který Dakar představuje nejen pro mě, ale také pro Sébastiena. Jsme velmi hrdí na naše týmy a naše dvě posádky, které absolvovaly výjimečný dvoutýdenní závod, aniž by kdy vzdaly,” řekl Dominique Heintz, manažer týmu Sébastien Loeb Racing.

polaris_rzr_pro_factory-sebastien_loeb_racing-rallye_dakar_2024-tym

“Toto vítězství nejenom potvrzuje úspěch naší spolupráce se značkou Polaris, ale také zesiluje naše odhodlání posunout hranice toho, co je možné v oblasti motorsportu. Tento úspěch na Dakaru je výsledkem nekompromisního úsilí našeho týmu a neochvějného závazku našich jezdců, mechaniků a inženýrů, aby se sen stal skutečností. Výjimečný výkon Xaviera a Martina je důkazem jejich odhodlání, talentu a bezproblémové synergie mezi nimi a vozem Polaris RZR, strojem, který během této soutěže určitě prokázal svou hodnotu. Těšíme se na další úspěchy, které nás čekají v rámci naší stále probíhající spolupráce,” dodal Heintz.

Posádka Sébastien Loeb Racing, #405 Florent Vayssade a Nicolas Rey, předvedla fantastické vítězství v závěrečné 12. etapě, což ji zařadilo do první desítky celkového pořadí.

Polaris letos na Dakaru rozšířil svou přítomnost, když měl v závodě tři týmy s celkovým počtem osmi posádek jedoucích s vozy Polaris RZR: dvě posádky týmu Sébastien Loeb Racing s vozy RZR Pro R Factory, stejně jako tři posádky s vozy RZR Pro R zkušeného týmu Xtremeplus a tři další posádky ze španělského týmu TH-Trucks, který letos v kategorii SSV startoval poprvé. Vítězství SLR na letošním Dakaru znamená celkem sedm vítězství pro značku Polaris na Dakaru, přičemž tým Polaris Xtremeplus předtím získal šest Dakarských trofejí mezi lety 2012 a 2017.

Výsledky Polaris celkově:

SÉBASTIEN LOEB RACING

  • #411 – Xavier de Soultrait a Martin Bonnet – P1
  • #405 – Florent Vayssade a Nicolas Rey – P10

TH-TRUCKS

  • #442 – Enrico Gaspari a Facundo Jaton – P12
  • #436 – Daniel González Reina a Jorge Hernández Calva – P19
  • #434 – Domingo Román Pardos a Óscar Bravo Garcia – DNF (odstoupení v 8. etapě)

XTREMEPLUS

  • #415 – Jorge Wagernfuhr a Humberto Ribeiro – P14
  • #401 – Shinsuke Umeda a Maurizio Dominella – P20
  • #410 – Michele Cinotto a Alberto Bertoldi – P2 (Experience)
Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru