Dakar 2024 začal 27 km dlouhým prologem, který rozhodl o startovním pořadí v první plnohodnotné etapě, která je na pořadu dne 6. ledna. Pilot Martin Macík Jr., navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda vyjeli na zaprášené trati v kategorii kamionů 6. místo.
Pozvolný rozjezd na zahřátí Čendy
Zahřívacím kolem letošního Dakaru byl prolog dlouhý 27 km, který startoval v blízkosti skalního města Hegra. Trasa vedla nejprve měkkým terénem, který se postupně měnil ve skalnatý a kamenitý. Posádka MM Technology s kamionem Čendou startovala do oblaků prachu a rozježděného terénu, přesto se s tratí poprala statečně. „Čenda funguje skvěle, po technické stránce si není na co stěžovat. Jen ho oprášíme a je připravený na zítřejší první etapu,“ chválí kamion mechanik David Švanda.
Posádku otestoval navigační chyták
Pořadatelé letos posádkám nic nedarují a hned v prvním ostrém klání si pro ně připravili navigační chyták. Ačkoliv ho tým MM Technology odhalil, neubránil se získání drobné ztráty a prolog tak ukončil na šestém místě. Martin Macík Jr., František Tomášek a David Švanda jsou přesto plni optimismu.
„Pro nás byl prolog hlavně zahřívacím kolem, jak z hlediska techniky, tak řízení a navigace. Chyták nás trochu potrápil, stejně jako to, že jsme startovali hned za J. Van Kasterenem, takže jsme jeli vlastně celou dobu v prachu. To pak nějaká vteřinka navíc přiskočí. Důležité ale je, že jsme si vše vyzkoušeli naostro v terénu, kamion máme báječně připravený a zítra na to šlápneme v první etapě,“ shrnuje dojmy z prologu Martin Macík Jr.