rallye_dakar_2024-etapa_0-prolog-mm_technology-martin_macik

Rallye Dakar 2024 po prologu: Macíkův Čenda fungoval v zahřívacím kole Dakaru skvěle

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: MM Technology - 5. 1. 2024


Dakar 2024 začal 27 km dlouhým prologem, který rozhodl o startovním pořadí v první plnohodnotné etapě, která je na pořadu dne 6. ledna. Pilot Martin Macík Jr., navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda vyjeli na zaprášené trati v kategorii kamionů 6. místo.

Pozvolný rozjezd na zahřátí Čendy

Zahřívacím kolem letošního Dakaru byl prolog dlouhý 27 km, který startoval v blízkosti skalního města Hegra. Trasa vedla nejprve měkkým terénem, který se postupně měnil ve skalnatý a kamenitý. Posádka MM Technology s kamionem Čendou startovala do oblaků prachu a rozježděného terénu, přesto se s tratí poprala statečně. „Čenda funguje skvěle, po technické stránce si není na co stěžovat. Jen ho oprášíme a je připravený na zítřejší první etapu,“ chválí kamion mechanik David Švanda.

Posádku otestoval navigační chyták

Pořadatelé letos posádkám nic nedarují a hned v prvním ostrém klání si pro ně připravili navigační chyták. Ačkoliv ho tým MM Technology odhalil, neubránil se získání drobné ztráty a prolog tak ukončil na šestém místě. Martin Macík Jr., František Tomášek a David Švanda jsou přesto plni optimismu.

„Pro nás byl prolog hlavně zahřívacím kolem, jak z hlediska techniky, tak řízení a navigace. Chyták nás trochu potrápil, stejně jako to, že jsme startovali hned za J. Van Kasterenem, takže jsme jeli vlastně celou dobu v prachu. To pak nějaká vteřinka navíc přiskočí. Důležité ale je, že jsme si vše vyzkoušeli naostro v terénu, kamion máme báječně připravený a zítra na to šlápneme v první etapě,“ shrnuje dojmy z prologu Martin Macík Jr.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru