Oblast Ha’il dostála své pověsti a v osmé etapě letošního Dakaru přichystala závodníkům nejedno překvapení. Přesto se posádce MM Technology ve složení Martin Macík Jr., František Tomášek a David Švanda podařilo etapu dokončit na druhém místě se ztrátou necelých dvou minut na vítěze. V celkovém pořadí oranžové trio stále drží první pozici.
Čendu nezastavily ani skály
Závodní speciál z dílny MM Technology se s terénem oblasti Ha’il setkal už loni, kdy si odbýval svou dakarskou premiéru. Letos ho naštěstí nečekala na trase žádná zrádná řeka, ale kamení a skalám se vyhnout nemohl. „Čenda nás dneska podržel, i když jsme s ním párkrát letěli vzduchem a nějaký ten šrám si z etapy odnesl. Nic, kvůli čemu bychom museli zastavovat, takže za mě opět povedená etapa, co se týče technické stránky,“ chválí kamion David Švanda.
Nic není zadarmo
Na trase, kde se střídaly snad všechny druhy terénu, které jsou v Saúdské Arábii k vidění, nedarovali posádkám organizátoři nic jen tak ani z hlediska navigace. Písek, prašné cesty, kameny, planiny, a nakonec i písečné duny, to je téměř navigační bingo. „Dneska jsme to fakt neměli zadarmo. Terén byl chvíli kamenitý a tvrdý, pak zase měkký a písčitý, takže to prášilo. V dunách se pak ne všechno dá vyjet na první dobrou, takže jednou jsme se trochu zdrželi, ale body máme všechny,“ shrnuje dnešní dojmy navigátor František Tomášek.
Druhé místo s minimální ztrátou
Oranžová posádka dokončila etapu na druhém místě se ztrátou jednu minutu a osmnáct sekund na vítěze. To znamená, že čtyři etapy před koncem letošního Dakaru se v celkovém pořadí stále drží na první příčce. „Osmá etapa byla super. V první části jsme se drželi ostatních kamionů, než se to trochu roztrhalo po transferu. Ten byl dneska opravdu dlouhý, ale alespoň člověk ušetří síly. V Čendu mám čím dál tím větší důvěru, takže jsme letěli i přes lávové kameny na posledních kilometrech. Ztráta na prvního je minimální, takže za mě spokojenost,“ říká pilot Martin Macík Jr.
Kruh se uzavírá
Z oblasti Ha’il se účastníci Dakaru zítra přesunou zpět do Alula, kde absolvovali první letošní etapy. Terén jim tedy bude částečně známý, přesto se může stát cokoliv. Čenda s Martinem Macíkem Jr., Františkem Tomáškem a Davidem Švandou jsou připraveni držet tempo celých 417 km, na kterých je jistě budou pohánět i podpisy fanoušků, které vezou na bočnicích s sebou.