Třetí etapa letošního Dakaru měřící 437 km si délkou ani náročností nezadala s předchozí. Přes to, že tým MM Technology několikrát měnil pneumatiku, v cíli skončil na druhém místě se ztrátou necelých 5 minut na vítěze etapy. V průběžném pořadí patří posádce Čendy stále třetí místo.
Kamenitý terén rád požírá gumy
První kilometry etapy vedoucí z Al Duwadimi do Al Salamiya nebyly pro Martina Macíka Jr., Františka Tomáška a Davida Švandu vůbec jednoduché. Místní krajina se rozhodla jim nic nedarovat, a přestože Čenda zvládá s přehledem většinu nástrah terénu i ve vysokých rychlostech,museli se věnovat poškozené pneumatice. „Čenda to dneska neměl s gumami úplně jednoduché, ostré kameny si zkrátka vybírají svou daň. Kromě toho je ale jen ošlehaný větvemi a má odřený blatník, takže nic, co bychom neměli stihnout opravit v těch dvou hodinách, co dnes na servis po maratonské etapě máme,“ popisuje stav kamionu mechanik David Švanda.
Bezchybná navigace pomáhala krájet kilometry
Největší terénní zajímavostí třetího dějství dakarského klání byly vysoké písečné duny, které představovaly pro posádku oranžového speciálu výzvu nejen řidičsky, ale také navigačně. „Většinu nejvyšších dun jsme přejeli s námořnickou rozvahou, párkrát jsme couvali, ale navigačně jsem dnes spokojený s celou etapou. Neztratil jsem se, všechny body jsme trefili, tak to má být,“ říká navigátor František Tomášek.
Časovou ztrátu se daří stahovat
Po pořádné porci více než 400 km dokončili Martin Macík Jr., František Tomášek a David Švanda etapu na druhém místě. V celkovém průběžném pořadí je posádka MM Technology na třetím místě. Ztráta na druhou příčku činí necelé 4 minuty, na vedoucí pozici, kterou po 3. etapě drží Ales Loprais, musí s Čendou najet ještě 14 minut. „Začátek byl pro mě hodně bolavý, v průběhu etapy jsme měnili pár pneumatik, ale jak přišly duny, začalo mě to fakt bavit.Nejlepší byly poslední kilometry, to jsme jeli kudlu a stáhli jsme na čase, co se dalo.Z druhého místa mám radost a jsem strašně spokojený s tím, jak Čenda funguje,“ shrnuje své dojmy pilot Martin Macík Jr.
Méně kilometrů, vysoká náročnost
Dnešní noc přečkají Martin Macík Jr., František Tomášek a David Švanda v improvizovaných podmínkách odděleně od mechaniků i Čendy. Zítra pak čeká na závodníky měřený úsek v délce 299 km na trase z Al Salamiyado Al Hofuf. S lehčím terénem ale počítat nemohou, protože organizátoři slibují, že extrémně náročný bude letos celý Dakar.