Druhá dakarská etapa byla díky své délce 460 km první pořádnou náloží nejen pro posádku MM Technology. V terénu se poprvé objevily duny, na kterých se naplno ukázalo vylepšené naladění podvozku Čendy a zvládl je s přehledem. Martin Macík Jr., František Tomášek a David Švanda úspěšně dokončili etapu na třetím místě a posouvají se v celkovém průběžném pořadí na třetí příčku.
Čenda je v dunách jako doma
Na trase dlouhé 460 km z Al Henakiyah do Al Duwadimi se Čenda poprvé setkal s písečnými dunami, na kterých mohl naplno předvést, co dovede. Vylepšení oproti loňské sezoně zafungovala, jak měla, oranžový kamion se v písku prakticky nezadýchal. „Z Čendy máme všichni radost, dneska se fakt ukázal. Nedělá mu problém žádný terén, v dunách jsme parádně odskakovali, jsme opravdu spokojení s tím, jak auto letos funguje,“ chválí závodní speciál mechanik David Švanda.
Navigačně pořadatelé závodníky nešetří
Ačkoliv celý průlet náročnou etapou završila posádka MM Technology na třetím místě, nevyhnuli se drobným zádrhelům v navigaci. „Ano, dneska jsem se ztratil. Bohužel je občas v navigaci nějaký chyták a pár bodů jsme trochu hledali. Ale žádná tragédie, stálo nás to maximálně pár minut času,“ svěřuje se navigátor František Tomášek a dodává: „Věřím, že už jsme si to vybrali a v dalších etapách už bloudit nebudeme.“
Posádka si vyjela posun v celkovém pořadí
Dlouhé trasy posádce továrního kamionu MM Technology vyloženě prospívají. Dnešní jízda v opravdu závodním tempu vynesla Martinovi Macíkovi Jr., Františkovi Tomáškovi a Davidovi Švandovi třetí místo nejen v cíli etapy, ale také v celkovém pořadí kategorie kamionů. „Já jsem si to dneska nesmírně užíval. Čenda letěl úplně bez problému, i když etapa byla fakt drsná a dlouhá. Dostali jsme všichni zabrat, ale mám radost, že se nám podařilo předjet několik soupeřů. Třetí místo v etapě a vlastně i celkově nás parádně namotivovalo do zbytku Dakaru,“ vypráví s úsměvem Martin Macík Jr.
Další na programu: maratonská etapa
Zítra čeká na závodníky první letošní maratonská etapa z Al Duwadimi do Al Salamiya. Při délce 438 km rychlostní zkoušky budou mít týmy jen dvě hodiny na servis techniky, což vždy klade vysoké nároky zejména na mechaniky.