Přestože Tomáš Ouředníček a David Křípal z týmu Toyota Gazoo Racing Czech startovali kvůli nehodě v prologu ze zadních pozic, předjeli desítky vozidel a dosáhli solidního výsledku, když skončili na 36. místě. Měli potenciál dosáhnout nejlepšího českého výsledku v etapě v kategorii automobilů, ale v závěrečné části trati se posádka potýkala s problémy kvůli tmě a defektu, což vedlo k určité časové ztrátě.
„Start se zpozdil, což pro nás bylo velice špatné, protože bylo jasné, že dojedeme hodně pozdě. Když jsme odstartovali, nové nastavení vozu fungovalo opravdu dobře, takže celý den byl jako ’mistrovství v předjíždění’. Předjeli jsme, nevím, možná dvacet aut a Can-Amů. A předjíždění bylo opravdu obtížné kvůli prachu,“ začíná popisovat první závodní etapu Tomáš Ouředníček.
„Pak jsme na 20. kilometru dojeli Karla Trněného. Byl před námi, ale nebylo možné ho předjet, protože prach šel přímo na nás, nebyl žádný boční vítr. Takže to opravdu nebylo snadné. Snad po 20 kilometrech jsme museli zpomalit. Pak nás předjel jeden kamion, protože jsme byli v tom prachu hodně pomalí. Pak jsme zase dojeli Karla, který doháněl Can-Am, a já jsem je oba předjel. Pak jsme najeli na kámen a proletěli se vzduchem. Byla to opravdu zábava. Hodně jsme si to užili, protože auto jelo prostě fantasticky. A pak zase předjíždění za předjížděním a s každým z nich jsme ztratili nějaký čas,“ dodává Tomáš Ouředníček.
„Pak po neutrální zóně následoval úsek, který byl prostě špatný. Jen kameny, kameny a zase kameny. Dobré jen na zničení auta. Tohle opravdu nebyla pěkná etapa. Byla to asi jedna z nejhorších etap, jaké jsem kdy viděl. Zpomalili jsme, abychom nezničili auto, protože jet rychle bylo téměř nemožné. Ale i v této části jsme předjeli několik vozidel. Na chvíli jsme zabloudili, ale pak jsme našli správnou cestu. Posledních 10 nebo 20 kilometrů jsme jeli za tmy, takže jsme museli zpomalit. Navíc jsme měli i defekt, ale etapu jsme zvládli dokončit,“ uzavírá své pocity z průběhu dne Tomáš Ouředníček.
„Pro jezdce to byla velmi náročná etapa kvůli kamenům na trase a pro spolujezdce také kvůli mnoha změnám směru jízdy. Na kamenitém úseku bylo mnoho paralelních stop a poslední část jsme jeli za tmy. Ale dojeli jsme a podařilo se nám předjet mnoho aut, takže celkově to bylo skvělé,“ zhodnotil 1. etapu také spolujezdec David Křípal.
Zítra bude další dlouhý den, kdy mezi Al Henakiyah a Al Duwadimi je nutné zdolat celkem 662 kilometrů a 470 kilometrů v neměřeném úseku.