Závodníci dnes odstartovali do poslední čtvrtiny Rallye Dakar. Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda z týmu Big Shock! Racing po včerejším úspěchu – 3. etapovém místě – na dnešní trať 10. rychlostní zkoušky vyjeli opět dobře připraveni. A jejich kamion pojmenovaný Karel znova jistě směřoval k cíli, kde posádka přistála na cenném 6. místě se ztrátou pouhých 3 minut a 46 sekund na nejrychlejšího z Kamazů. V celkovém pořadí si dnes závodníci polepšili – jsou 8.
Po pódiovém umístění dřina nekončí
Včerejší 3. místo v etapě, umocněné ztrátou pouhých 3 vteřin na druhého nejlepšího závodníka, všechny členy týmu Big Shock! Racing potěšilo, ale nevytrhlo z běžné dakarské rutiny. Na oslavy ani další kratochvíle rozhodně nebyl čas. V bivaku se ihned po příjezdu týmového speciálu Karla každý pustil do práce a důkladných příprav na dnešní 10. etapu.
„Dan Stiblík a Martin Bartoň kontrolují pneumatiky, připravují kabiny, aby byly vypucované. Lavor s Bobem řeší nápravy. Franta je ve střehu, kdyby bylo potřeba něco svařit. Všichni kluci dál neskutečně makají,“ řekl mechanik David Švanda.
Do dnešní 10. etapy tak žlutý týmový kamion vjížděl znova v perfektní formě a bez zásadnějších problémů zvládl zdolat i náročné horské terény.
Dobrá honička
První část dnešní trati byla tvrdá a rychlá. „Vypalovačka, ale zároveň hodně prašná, drsná trať. Bojovalo se. Předjížděli jsme se se soupeři. Byla to dobrá honička,“ popisuje Martin Macík. Organizátoři se v etapě rozhodli prověřit také důvtip navigátorů. František Tomášek si ale se složitou navigací dokázal poradit.
„Jen jednou jsme se otáčeli, protože jsme si nebyli jistí, jestli nám pípnul bod, ačkoliv jsme ho měli. A jeden bod jsme minuli asi o 10 metrů, takže jsme se pro něj vrátili. Jinak nám tam všechno padalo,“ dodává Tomášek.
Hrozila jízda v lyžařských brýlích
Závěr speciálky závodníky zavedl do hor, kde už byla jízda pomalejší a daleko techničtější. Takový terén sedlčanské posádce vyhovuje. „Posledních 100 km to bylo fakt drsných. Uzounké cestičky v horách, na které se kamion vejde jen tak tak. Snad 20 kilometrů jsme letěli jen nahoru a dolů mezi šutry. To mě hodně bavilo. Chvilku jsme mezi skalisky jeli vláček za jednou z buginek – snad čtyři kamiony a dvě buginy těsně za sebou v horách,“ vypráví Martin Macík.
https://www.facebook.com/martinmacikjr/posts/469999931146306?__cft__[0]=AZW7RzXTt4KvVXfXkhMFGTysTaD1nVr1Cr6yk5MDWVKXciwkkEvVlm-zm3Nc5ETW_4RV2E4X-NSIU_uRKr_D6VsJAc7033LbTipDLss5TN3VI6x3_zhOvunE6g4YiFmFlqq0Cj-LqKNYHz3XL1bZ8qxrbZKCLkYPaFrvMwfRHuW5KA&__tn__=%2CO%2CP-R
„Navíc v jednom místě jsme dostali ránu větví do předního skla. Už jsme se chystali na opakování loňské jízdy v lyžařských brýlích. Naštěstí okno vydrželo až do cíle. Takže všechno v pořádku. Byla to zábavná etapa,“ řekl mechanik David Švanda.
Už jen dvě poslední speciálky zbývají do konce letošního Dakaru. A posádka týmu Big Shock! Racing bude bojovat do posledního kilometru. Stále však platí, že do cíle chce dojet v pořádku a ve zdraví.