Team PEUGEOT Total je připraven odstartovat v Limě (Peru) do 40. ročníku Rallye Dakar. Tvoří jej čtyři vozy PEUGEOT 3008DKR Maxi s posádkami Peterhansel/Cottret, Sainz/Cruz, Loeb/ Elena a Despres/Castera.
Hned po příjezdu do Peru se posádky Teamu PEUGEOT Total zúčastnily ve čtvrtek posledního shakedownu na okruhu Autodromo de La Chuntana jižně od hlavního města Limy. Všechny čtyři vozy PEUGEOT 3008DKR Maxi urazily několik desítek kilometrů, aby se jezdci dostali opět do soutěžního rytmu a aby se ujistili, že všechny vozy po dlouhém letu v nákladovém prostoru správně fungují. Vše proběhlo bez nesnází.
Po úspěšném shakedownu prošel v pátek každý vůz PEUGEOT 3008DKR Maxi bez problémů technickou přejímkou a poté se všechny vrátily do uzavřeného parkoviště. Posádky Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (č. 300), Carlos Sainz/Lucas Cruz (č. 303), Sébastien Loeb/Daniel Elena (č. 306) and Cyril Despres/David Castera (č. 308) rovněž prošly všemi předsoutěžními administrativními kontrolami. V důsledku toho je tým nyní zcela připraven vydat se na 9000 km dlouhou odyseu napříč Peru, Bolívií a Argentinou.
Před opuštěním Limy přejedou soutěžící v sobotu ráno startovní rampu. Pak pojedou 241 km dlouhý silniční úsek, jenž povede k nejkratší etapě soutěže. Ačkoli měří jen 31 km, nebude tak docela zadarmo. Jezdci budou muset překonat první duny (a první skutečné překážky), ale také vítěz sobotní akce bude vyjíždět v neděli na silnici jako první, neboť automobily budou do druhé etapy startovat před motocykly. To není snadný úkol, neboť se očekává hodně navigace v terénu.
Živě z bivaku…
Bruno Famin, ředitel PEUGEOT SPORT: „Nejsem si úplně jistý, že Team PEUGEOT Total do tohoto Dakaru startuje jako favorit, třebaže pro nás, jako stávající vítěze, je jediným cílem vítězství. Změny v pravidlech poněkud posunuly brankové tyče. Především je zde několik velmi odlišných technických pravidel, i když jsme o nich samozřejmě věděli předtím, než jsme se vydali na cestu, a tyto komplikace jsme přijali. Zadruhé došlo na poslední chvíli k několika změnám sportovních pravidel, která nyní spolujezdcům zakazují používání map i přesto, že mapy jsou nezbytné pro správnou navigaci a správná navigace je neoddělitelnou součástí terénních soutěží. Jejich zákazem se fakticky znemožní jízda posádkám, které se ztratí, což se někdy může stát, neboť neexistuje dokonalý itinerář k opětovnému nalezení cesty v rámci určité doby, která by je mohla udržet v boji o celkové vítězství. Tím se do plánů dostává náhodný faktor. To podle nás neodpovídá sportovnímu duchu, jenž by měl při soutěži, jako je tato, převažovat.“
Stéphane Peterhansel (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 300): „Několik prvních dní soutěže bude mimořádně náročných. Duny jsou v Peru velmi rozmanité, někdy je v nich písek poměrně zpevněný a jindy je terén mnohem pohyblivější. Je to vždy velmi obtížné a já prostě doufám, že se nám vyhne více potíží než jiným. Odhaduji, že bychom si v Peru mohli najet slušný náskok. Avšak i poté bude k překonávání pořád mnoho překážek. Podle mého názoru by to mohl být jeden z nejlepších Dakarů, jaký se kdy v Jižní Americe jel. V každém případě vyjíždíme s velkou důvěrou ve vůz, který je velmi dobře připravený a s nímž máme příležitost podat silný výkon.”
Carlos Sainz (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 303): „Bylo důležité ověřit, že nastavení vozů je přesně takové, jak jsme ho stanovili. Tým je velmi disciplinovaný, a tak jsem zjistil, že mám z vozu přesně stejný pocit, jako když jsme ho testovali minule. To je velmi uklidňující ve chvíli, kdy se připravujeme na start. Díky vozu PEUGEOT 3008DKR Maxi se na začátku letošní soutěže cítím uvolněnější. Je to nejnovější vývojová verze toho, co již dřív bylo velmi dobrým automobilem.”
Sébastien Loeb (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 306): „Shakedown nám poskytl šanci vrátit se do vozu a nastavit drobnosti. Nenastala žádná podstatná překvapení. Vše probíhalo skvěle a nyní se prostě už těším, až vyjedeme. Nevíme, co přesně očekávat: chystáme se vyjet na soutěž na určitém typu terénu, který mi přesně nesedí. I když to říkám, není to důvod, proč bychom nevěděli jak ho projet. Navigace bude hrát důležitou roli. Skutečnost, že jsou nyní zakázány mapy, je však zneklidňující. Někdy jsou užitečné k tomu, že prostě můžete vše restartovat a vydat se opět po patřičné cestě. Pravděpodobně to dost zkomplikuje život.”
Cyril Despres (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 308): „Je to skvělý pocit řídit zase 3008DKR Maxi. Před shakedownem jsem na štěrku nejezdil od začátku listopadu. Začínal jsem mít pocit, že už je to dávno. Avšak při shakedownu jsem se okamžitě cítil jako doma a užíval jsem si dobrý pocit z vozu a naprostou důvěru v něj. Mám radost, že vyjíždíme z Peru. Zúčastnil jsem se tam již dvou Dakarů a při každém jsem vyhrál: před několika lety na motocyklu. A tak proč nezkusit hattrick? Peru je fantastická země. Když jsme zde závodili poprvé, měl jsem dojem, že jsme se vrátili do dun Saharské pouště. Je to prostě velkolepé! To, že letošní trasa připomíná spíše terénní soutěž než běžnou rallye, je pro mě a Davida dobrým znamením.“