Skupina PSA, Transport & Environment (T&E), France Nature Environnement (FNE) a Bureau Veritas, které v červenci 2016 oficiálně zveřejnily údaje o spotřebě paliva v reálném provozu u 30 modelů Peugeot, Citroën a DS, nyní plní svůj závazek a zveřejňují zkušební protokol, který posloužil jako spolehlivý rámec vycházející z vědeckého přístupu.
Protokol pro měření spotřeby paliva v reálném provozu definuje prostředky (nezbytné vybavení) a metody (měření a zpracování), které by měly být vždy použity pro výpočet průměrné reálné spotřeby paliva průměrného zákazníka.
Protokol se dělí do tří následujících kroků:
- volba a ověření vozu
- jízda vozu a měření
- zpracování výsledků měření
Měření musí probíhat na veřejných silnicích otevřených pro provoz za reálných podmínek provozu (používání klimatizace, zatížení zavazadly a posádkou, sklon silnice atd.), vozy musí řídit neprofesionální řidiči.
Při příležitosti pařížského autosalonu zveřejnil Peugeot a Citroën na svých internetových stránkách vedle výsledků již publikovaných v červenci 2016 i údaje o spotřebě paliva v reálném provozu dalších 10 modelů (včetně modelů NOVÝ PEUGEOT 3008 a NOVÝ CITROËN C3).
Do konce roku 2016 bude na internetových stránkách Peugeot, Citroën a DS zveřejněno celkem 50 výsledků měřených v průběhu roku 2016. Současně bude na internetu k dispozici simulátor, pomocí něhož budou zákazníci moci předvídat spotřebu paliva svého vozu podle svého stylu jízdy a podmínek provozu.
V roce 2017 skupina PSA, Transport & Environment, France Nature Environnement a Bureau Veritas rozšíří toto měření na emise oxidu dusíku (NOx) v reálném provozu za použití stejného protokolu.
Gilles Le Borgne, ředitel pro kvalitu a engineering skupiny PSA, uvedl: „Tento podrobný protokol je výsledkem dosud nevídané úspěšné spolupráce mezi výrobcem, nevládními organizacemi a certifikační institucí. Nyní je k dispozici ostatním, aby se mohli inspirovat a prokázat větší transparentnost vůči zákazníkům.“
Greg Archer, ředitel divize Clean Vehicles organizace Transport & Environment, prohlásil: „Testování měření spotřeby v reálném provozu, který jsme vyvinuli společně se skupinou PSA, představuje transparentní krok vůči zákazníkům a poskytuje reprezentativnější informace než testy v laboratořích. Zákazníkům tak umožňuje zvolit si vozy s co nejnižší spotřebou paliva. Tento vědecký přístup představuje důkladný, zopakovatelný a spolehlivý postup měření skutečných emisí CO2. Žádáme proto Evropskou komisi a všechny výrobce automobilů, aby jej používali v rámci budoucích předpisů a pro reklamní účely.“