Škoda omladila svůj nejmenší model z nabídky. Citigo se dočkalo jen několika minoritních změn z hlediska designu, ale i techniky. Za jejím volantem jsme včera při mezinárodní prezentaci strávili po Praze několik kilometrů.

Design se prakticky nezměnil

Z hlediska vzhledu se modernizovaná verze Škody Citigo dočkala pozměněného předního nárazníku, kapoty i masky chladiče, ale dostala i nová přední světla s diodovým páskem pro denní svícení (základní výbava Active má halogenové denní svícení). O to, abyste za tmy viděli se ale starají výhradně halogenové žárovky, xenony a nebo diodové výbojky pro tlumená světla bychom hledali marně. Pozměněný design ale dostaly také zadní světlomety se zatmaveným krycím plexisklem, které mají modely s výjimkou verzí v základní výbavě. Z bočního pohledu mohou u některých vozů zazářit také nové designy kol, ale auto, kterým jsme se vozili, v tomto směru žádnou novinku nepřineslo.

Líbí se mi ale pestrost vnějších laků, které se pro Citigo nabízejí. Jak můžete vidět z přiložené fotografie, žádná nudná šeď. Bílou a černou v nabídce sice také nalezneme, ale kromě nich tam jsou také o hodně zářivější barvy. A za to posíláme do Mladé Boleslavi velký palec nahoru! Například vyfocená zelená Kiwi Green je zcela nová.

Interiér doznal markantnějších změn, ačkoliv o žádnou revoluci se tu také nejedná. Testovaná výbava Style disponuje konečně automatickou klimatizací. Ačkoliv je pouze jednozónová, verze před modernizací si musela vystačit pouze s otočnými ovladači a tlačítkem k aktivaci a deaktivaci klimatizace. Nové je také uspořádání i vzhled budíků v kapličce přístrojů, nyní je na první pohled přehlednější.

Pro rádio slouží také nový barevný displej, který se ovládá otočným ovladačem na boku a nebo tlačítky pod ním, není ale dotykový. Citigo ale nedisponuje vestavěnou navigací, pro kterou dříve sloužil přídavný displej na vrchu palubní desky. V modernizovaném autě je třeba připojit chytrý mobilní telefon se staženou aplikací.

Pohodlně odveze čtyři lidi

Škoda Citigo je sice malá zvenku, na délku měří jen 3 597 mm, na šířku 1 645 mm a vysoká je 1 478 mm, ale uvnitř je překvapivě hodně místa. Čtveřice běžně vzrostlých cestujících (v autě jsme jeli tři přibližně stejně vysocí kolem ± 180 cm) se do auta posadí a zvládne odjet i na delší cestu. Se svými 180 cm jsem ale na zadních sedadlech seděl těsně pod stropem a před koleny jsem rozhodně neměl místa na rozdávání. I tak ale Citigo předčí i některá zvenku mnohem větší auta.

Pokud ale v autě pojedou čtyři lidé, budou muset přemýšlet nad tím, kolik zavazadel si s sebou vezmou. Kufr totiž není s 251 litry u 5dveřové varianty příliš velký, nabízí ale možnost dvojité podlahy. Pokud byste se rozhodli sklopit opěradla zadních sedadel, kufr zvětšíte až na 959 litrů.

Motory? Vše při starém…

Pod kapotou se žádné změny neudály a Citigo nedostalo po vzoru modernizovaného Volkswagenu up! žádný přeplňovaný motor. Vystačit si tak musí se třemi atmosféricky plněnými agregáty, všechny přitom mají objem rovného jednoho litru a tři válce. V ceníku tak lze nalézt dvojici benzinových 1.0 MPI s výkony 44 kW a 55 kW, ale také 50kW 1.0 MPI spalující CNG. První dva jmenované se dají kombinovat buď s manuální pětistupňovou převodovkou nebo s pětistupňovou robotizovanou převodovku, CNG se nabízí výhradně s manuálním pětikvaltem.

Jak modernizované Citigo jezdí?

Pro první kilometry s modernizovaným modelem jsme si vybrali nejvýkonnější verzi s manuální převodovkou. Motor je po startu i na volnoběh klidný a relativně tichý. To pokračuje i při běžné jízdě, pokud se ale rozhodnete jet dynamičtěji, bude třeba motor vytáčet. V nízkých a vlastně ani ve středních otáčkách příliš výkonu nenabídne, je třeba ho dostat do vyšších otáček. Tam se odmění sice docela příjemnou dynamikou, ale naopak ne zcela příjemným hlukem. Řazení pětistupňové manuální převodovky ale není vůbec špatné, její dráhy jsou přesné a rychlosti na místa zapadají zcela bez problémů.

Největším překvapením je podvozek, respektive jeho naladění. V rámci naplánovaných testovacích jízd nás navigace zavedla do pražského šáreckého údolí, kde se silnice rozhodně nedají nazvat rovnými a kvalitními. Podvozek Citigo je naladěn velmi komfortně, takže se přes všechny nerovnosti a zvlněný asfalt přenášel hladce, vlastně i docela plavně, ale hlavně v tichosti. Od podvozku s 14″ koly se neozvala jediná rána. Daní za komfortní podvozek je nicméně fakt, že svižnější jízda v zatáčkách nedělá Citigo příliš dobře a je hodně nedotáčivé. Možná by pomohla výměna “eko” pneumatik Bridgestone Ecopia za nějaké jiné, například verze Monte Carlo obouvá pneumatiky Bridgestone Turanza.

Závěr

Škoda Citigo je vlastně velmi chytře navržené auto, které po modernizaci přidalo komfortu. Pohodlnější podvozek je rozhodně nejvýraznější změnou, ty ostatní jsou spíše kosmetické. Nechybí samozřejmě ani několik Simply Clever prvků, jinak by to snad ani nebyla ta správná škodovka. Noví majitelé se tak mohou těšit například na odpadkový koš do přihrádky ve dveřích, na deštník pod předními sedadly a mnoho dalších podobných vychytávek. Otázkou ale je, co se bude dít s modelem Citigo za několik let. Spekuluje se totiž o tom, že ho nahradí další miniSUV…

Základní cena modernizované Škody Citigo začíná na 197 900 Kč ve výbavě Active s motorem 1.0 MPI 44 kW. Mezi standardními prvky výbavy ale nenajdete prakticky žádné komfortní věci, a dokonce ani vyšší výbava Ambition nemá klimatizaci. Tu dostává až Style, jehož cena s nejslabším 1.0 MPI začíná na 235 900 Kč. Nejvýhodnější nabídkou je však bezpochyby speciální verze Fresh, která stojí od 235 900 Kč a i díky paketu Style Plus, který již obsahuje, nabízí dostatečně bohatou výbavu. Kompletní ceník je ke stažení ZDE.