skoda_enyaq_rs_facelift-prvni_jizda

První jízda se Škodou Enyaq RS: Čekejte rychlost, ticho a komfort

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp, Škoda - 4. 10. 2025


Nejen spalovací auta, ale i elektromobily mají své rychlé verze. Škoda před časem představila modernizovaný nejvýkonnější Enyaq, který dostal tradičně označení RS. A my jsme se s ním poprvé svezli. Jak na nás po prvních ujetých kilometrech zapůsobil?

Design není velké překvapení

Modernizovaný Enyaq už na silnicích nějakou dobu potkáváme, takže už víme, jak vypadá, ale faceliftované eReSo jsme ještě donedávna potkat nemohli. Známe ho ale z fotek, protože česká značka ho oficiálně představila už před pár měsíci. Stalo se tak v rámci mistrovství světa v ledním hokeji.

A design vlastně nijak nepřekvapuje. Škoda Enyaq RS se nabízí s oběma karoseriemi, tedy i jako Coupé. Oproti běžnému Enyaqu mají modely RS novou lesklou masku Tech-Deck Face a spoustu černých doplňků karoserie: jde například o lišty kolem oken, kryty vnějších zpětných zrcátek nebo křidélka na předním nárazníku. Černé jsou také nápisy Škoda. A nakonec jsou na blatnících plaketky RS.

Modely RS (mají to tak i Octavia RS a Kodiaq RS) jsou specifické také červenou odrazkou v zadním nárazníku, která prochází přes celou šíři spodního difuzoru. Je to nakonec vlastně ten vůbec nejbezpečnější způsob, jak Škodu Enyaq RS poznat. Nejvýkonnější elektrický Enyaq má také specifická kola. Standardně jezdí na dvacítkách, za příplatek může mít kola s průměrem 21 palců.

Drobná odlišení od běžných verzí najdeme také v kabině. Vybírat lze ze dvou variant interiéru: RS Lounge a elegantnějšího RS Suite. První varianta nabízí čalounění v kombinaci mikrovlákna Suedia a umělé kůže s kontrastním limetkově zeleným prošitím a lemováním, ta druhá pak kombinaci kůže a umělé kůže s šedým prošitím a lemováním. Nechybí tříramenný sportovní volant s logem RS a sportovní přední sedadla s integrovanými opěrkami hlavy. Sedadlo řidiče má standardně masážní funkci a lze jej nastavovat elektricky.

Pohonné ústrojí

Škoda Enyaq RS má stejnou techniku jako Škoda Elroq RS. Znamená to nejmodernější verzi platformy MEB+ se dvěma elektromotory (jeden na přední a druhý na zadní nápravě) s celkovým výkonem 250 kW/340 koní a točivým momentem 679 Nm. A to mu dodává poměrně slušnou dynamiku, vždyť zrychlit z 0 na 100 km/h dokáže za 5,4 sekundy. Maximální rychlost je však omezena na 180 km/h.

2025-skoda_enyaq_rs-a-skoda_enyaq_coupe_rs-facelift-studio-1

Je tady standardně samozřejmě i největší varianta akumulátoru, kterou modelová řada Enyaq nabízí. Jde o verzi s využitelnou kapacitou 84 kWh, která pětidveřovému Enyaqu RS umožňuje (podle homologace WTP) dojezd na jedno nabití více než 550 km, u Enyaqu Coupé RS je to díky lepší aerodynamice ještě o 10 km víc. A když pak energie v akumulátoru dojde, dá se doplňovat nabíjecím výkonem až 185 kW. V ideálních podmínkách tak dobití z 10 % na 80 % kapacity trvá 26 minut. Při nabíjení střídavým proudem s výkonem 11 kW se akumulátor doplní z 0 % na 100 % za 8,5 hodiny.

První kilometry

Společně s Elroqem RS je Enyaq RS nejlépe zrychlující škodovkou současnosti, což jsme si po cestě nejednou vyzkoušeli. Díky oběma poháněným nápravám nemá Enyaq RS problém zrychlit z místa bez toho, aby ztrácel trakci. Skvělá je i pružnost, lhostejno, zda jde o zrychlování v městských rychlostech nebo v těch dálničních. Dostat se z 90 na 130 je otázkou chvilky a problém není dostat se ani na maximálku. Potěší i při předjíždění. Díky vysokému točivému momentu, který je k dispozici prakticky neustále, a faktu, že nemusí podřazovat, je pružnost a nabírání rychlosti opravdu snadné.

Takto ostrý způsob jízdy se ale samozřejmě podepisuje na spotřebě elektřiny a dojezdu, který pak klesá velmi rychle. Pokud ale pojedete „normálně“, spotřeba elektřiny se bude pohybovat na velmi rozumné úrovni. Počítat můžete s tím, že dokud nenajedete na dálnici, ale přesto nepojedete úplně ekologicky, spotřeba se bude držet do 16 kWh/100 km. Pokud pojedete úsporněji a rozvážněji, ještě o pár kWh klesne. Jakmile najedete na dálnici a pojedete na hranici maximální povolené rychlosti, dostanete se někam k 20 kWh/100 km.

Škoda Enyaq RS není sportovní auto, přestože je to rychlé auto. A odpovídá tomu i možnost naladění podvozku. Tady je totiž adaptivní podvozek DCC (není ve standardu, ale je za příplatek), který dostal specifické naladění. Ten ale může být v nejkomfortnějším režimu překvapivě houpavý a pohodlný a naopak ani v tom nejtvrdším pak není prkenný, stále je eReSo spíše pohodlnější. I tak je ovšem podvozek opravdu skvělý, protože nerovnosti filtruje opravdu výborně. A to jsme měli auto na příplatkových jedna dvacítkách. Mimochodem, tuhost DCC se dá nastavit až v 15 stupních.

Je také potřeba dávat pozor na rychlost, protože i tohle auto velmi dobře maskuje. I když si myslíte, že jedete na okresce kolem stovky, může se vám stát, že tam máte o dost víc. V autě totiž za jízdy panuje klid a pohoda. Velký podíl na tom mají i dvojitá boční skla, která doplňují velmi povedené odhlučnění.

Cena

Škoda Enyaq RS už se pár měsíců dá objednávat. Ceny pro český trh začínají na 1 350 000 Kč za Enyaq RS, respekteive na 1 410 000 Kč za Enyaq Coupé RS. Ceny jsou včetně DPH. A k tomu je tady opravdu bohatá standardní výbava. Už v základu mají eReSa Matrix-LED přední světlomety, pokročilé bezklíčové odemykání/zamykání KESSY nebo širokou řadu jízdních asistentů v paketu Asistovaná jízda 2.6, kde funkci asistentů vylepšují online data z dalších vozů koncernu VW. Škoda Enyaq RS a Enyaq Coupé RS mají také pokročilé parkovací asistenty, včetně funkcí pro uložení parkovacího manévru a parkování na dálku dostupných za příplatek. Ty lze ovládat mimo vozidlo skrze aplikaci MyŠkoda v chytrém telefonu. Sedadlo řidiče má také standardně masážní funkci a lze jej nastavovat elektricky.

🚗 Nové autopojištění za 2 minuty

Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.

⚡ Spočítat pojištění

Bez registrace • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru