První jízda: modernizovaný Opel Meriva budou rodiny milovat!

Autor: Pavel Srp - 17. 4. 2014


Opel Meriva přijíždí po čtyřech letech s lehkým faceliftem. Ten naštěstí pouze retušoval. Cílem nebylo změnit tvář, ale spíše ji přiblížit aktuálním znakům a trendům nových Opelů. Změny se dotky jak karoserie, tak interiéru, ale bez povšimnutí rozhodně nezůstaly ani motory a převodovky.

prvni-jizda-test-opel-meriva-p1

Z přední části je na první pohled viditelná chromovaná maska chladiče, přední světlomety s novým designem či diodová světla pro denní svícení s typickým bumerangovitým tvarem (dostupná v každé výbavě bez příplatku) podobně jako to má nová Insignia. Zezadu zaujmou zejména sdružená koncová světla z LED.

Interiéru dominuje nový multimediální systém Intellilink, který (narozdíl od Insignie) nemá dotykový displej ani touchpad, ale ovládá se tlačítky ze středového panelu. Budete si tady připadat jako v „klasickém Opelu“. Intellilink se ale umí opravdu důkladně propojit s mobilním telefonem a dokáže nejen přijímat hovory, ale pomocé hlasového ovládání také psát nebo číst sms, přehrávat hudbu a mnoho dalšího. Velmi praktická je upravená odkládací schránka FlexRail nacházející se mezi předními sedadly. Její prostor byl zvětšne, takže se do ní vejde i objemná dámská kabelka, navíc se dá posouvat ve všech směrech a patrech.

Zůstaly naštěstí pro Merivu typické protisměrně (téměř do pravého úhlu) otevírané boční dveře FlexDoors. Ty umožňují nejen elegantnější nastupování na zadní sedadla (ne nadarmo je mají také vozy Rolls-Royce), ale i jednodušší manipulaci s dětskou sedačkou či přímo s dětmi. I když Ford šel u svého B-MAXu ještě o kousek dál a B-sloupek „zrušil“ úplně, i toto řešení rodiče zcela jistě ocení, stejně tak jako to, že zadní sedadla jsou posuvná.

prvni-jizda-test-opel-meriva-p2

Velké novinky se udály pod kabátem. Do nabídky přibyl nový motor 1.6 CDTI ve dvou výkonnových verzích, který nahrazuje starší naftové motory (1.3 CDTI a 1.7 CDTI). Podle Opelu je tento motor nejtišším agregátem své třídy. To sice zatím posoudit neumíme, ale po klasickém redakčním testu už bychom výroky vynášet mohli. U silnější varianty slibuje Opel výkon 100 kW/136 koní, točivý moment 320 Nm a zároveň spotřebu paliva jen 4,4 litru na 100 ujetých kilometrů.

Při výběru vozu jsme sáhli po novém benzínu. Krátce jsme se totiž svezli s další novinkou, kterou byl zážehový motor 1.4 SIDI Turbo o výkonu 103 kW/140 koní, jenž svůj výkon na přední kola přenášel skrze zbrusu novou automatickou šestistupňovou převodovku se sníženými třecími ztrátami.

Motor má příjemný zvuk, který doprovází zátah už od relativně nízkých otáček. Zátah nepolevuje ani po přiblížení ručičky otáčkoměru k červenému poli, ale ve vyšších otáčkách ho již doprovází nepříjemný hluk. Převodovka funguje při běžné jízdě perfektně, řadí hladce a rychle (i přesto, že to není dvouspojková skříň, ale klasický automat s měničem točivého momentu). Pokud by vám přece jen její řazení nevyhovovalo, máte možnost měnit rychlostní stupně sami. Převodovka má nejen režim Sport, ale také možnost manuálního řazení (přímo voličem, pádla k dispozici nejsou).

prvni-jizda-test-opel-meriva-p3

Tvrdší podvozek ve spojení s poměrně silným benzínovým motorem a jistými brzdami dokáže vykouzlit úsměv na tváři i tatínkovi, který se chce občas svézt na své oblíbené okresce, kdežto vyšší posez a perfektní přístup na přední i zadní sedačky potěší maminky zejména při cestách s ratolestmi do školky či na kroužky, a při manipulací s dětskou sedačkou. Na první (poměrně krátké) seznámení působí nový Opel Meriva veskrze příjemným a pozitivním dojmem.

Opel nastavil rozumně i české ceny. Základní provedení stojí 259 900 Kč a ve výbavě je například: ESP, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, asistent rozjezdu do kopce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově a podélně nastavitelný volant, dvojitá podlaha v zavazadlovém prostoru či systém sedadel Flex Space. Chybí snad jen klimatizace, která je za příplatek 24 900 Kč. Vyšší výbava už ji společně s dalšími prvky výbavy obsahuje, zaplatíte za ni ale minimálně 312 900 Kč. Celý ceník je k nahlédnutí TADY.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru