elektromobil - Volkswagen ID4_GTX - Zdravotnická záchranná služba Královéhradeckého kraje

První elektromobil u záchranky zaměstnali v Královehradeckém kraji. Jen jeho záchranářská výbava vyšla na více než milion

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Zdravotnická záchranná služba Královéhradeckého kraje, ČTK - 3. 5. 2024


Elektromobily už řadu let slouží u policie, a tak se není co divit, že se první elektromobil oficiálně objevil také u záchranářů. Od začátku května slouží u záchranářů z Královéhradeckého kraje ve službách výjezdové skupiny rychlé lékařské pomoci Volkswagen ID.4 GTX. Ten vyjíždí ze základny v Hradecké ulici v Hradci Králové ve složení lékař a zdravotnický záchranář v systému tzv. rendez-vous.

„Jsme první záchrannou službou v ČR, která vozidlo s elektrickým pohonem uvádí do trvalého provozu,“ řekl ČTK lékařský náměstek ZZS KHK Anatolij Truhlář a zdůraznil, že elektromobil bude zasahovat nejčastěji v okruhu 20 kilometrů. Vzhledem k tomu, že tento model má dojezd přes čtyři stovky kilometrů, nebudou záchranáři nijak zásadně omezeni.

„Posádka, pro kterou je vozidlo určené, ujede v průměru 55 km denně, výjezdy jsou rozkouskované na malé části. Nemáme obavu, že by nás dojezd limitoval,“ řekl Truhlář. Podle něj každá sanitka, ať je poháněna jakýmkoli pohonem, je už nyní v garáži napojena kabelem na zdroj elektrické energie. „Běžně nabíjíme zdravotnické přístroje, které jsou v našich autech, takže řidič je zvyklý po každém výjezdu dát auto na kabel,“ dodal Truhlář.

První záchranářský elektromobil vyšel přibližně na dva miliony korun, přičemž byl financován mimo jiné také z Fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů, do kterého prostřednictvím pojišťoven přispíváme my všichni v rámci povinného ručení. K tomu je potřeba připočítat dalších 1,2 milionu za speciální záchranářské vybavení a informační technologie. I toto vozidlo je stejně jako jiné sanitní vozy vybaveno zdravotnickými přístroji, materiálem a léky. A také má takzvaný preferenční modul, který díky komunikaci s inteligentním dopravním systémem řízení semaforů umožňuje posádkám plynulý průjezd křižovatkami v krajském městě. Z výroby má pohon všech kol, vyhřívané čelní okno nebo možnost nabíjet 11 kW stejnosměrným nebo až 175 kW střídavým proudem.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru