Průzkum ukazuje, že zákazníci jsou ochotni si připlatit za technologie do automobilů

Autor: Tisková zpráva - 10. 6. 2016


Nový průzkum, který mezi majiteli vozidel uskutečnila společnost Accenture, ukazuje, že řidiči si rádi připlatí až 10 % z ceny auta, aby získali technologie využívající konektivitu, kterými chtějí svůj vůz dovybavit. Největší potenciál mají lokalizační či diagnostické služby a další aplikace využívající vzdálený přístup.

Průzkum byl proveden v Číně, Německu a Spojených státech – třech největších automobilových trzích na různých kontinentech. Týkal se současného a budoucího využití technologií do auta, včetně zábavních a informačních služeb, vzdáleného přístupu a podpory řízení. Společnost Accenture je toho názoru, že do roku 2025 budou již všechna prodávaná auta podporovat konektivitu.

Při dotazu, jaké procento z prodejní ceny nového auta by byli řidiči ochotni zaplatit za informační a zábavní služby, které vyhovují jejich potřebám, sedm z deseti (přesně 71 %) respondentů odpovídá, že by bylo ochotno zaplatit až 10 % z ceny auta navíc.

Výzkum ukázal, že funkcionality, za které jsou spotřebitelé ochotni nejvíce utrácet, zahrnují služby vzdáleného přístupu jako je eCall, díky kterým automobil automaticky odešle zprávu nejbližšímu krizovému centru v případě, že dojde k život ohrožující situaci, a bCall, který upozorní odtahovou službu v případě, že dojde k poruše. 63 % dotázaných se zajímalo o eCall a 41 % je za službu ochotno zaplatit.

Podle průzkumu existuje výrazný zájem o diagnostické a lokalizační služby. 75 % respondentů by zajímaly pravidelné zprávy o technickém stavu automobilu a 71 % by zvažovalo využití zpráv pro řízení životnosti automobilu; přičemž téměř polovina dotazovaných (43 %) je ochotna si za tyto služby připlatit. Více než polovina (55 %) dotazovaných chce lokalizační funkce jako sledování kradeného vozidla a jeho získání zpět, navigace a systémy vzdálené lokalizace zaparkovaného auta. Třetina (29 %) je ochotná si za tyto služby připlatit.

„Zákazníci stále více prosazují vůli rozhodovat o tom, jakými technologiemi by jejich auto mělo být vybavené – a jsou ochotní si za ně připlatit. Tím nabízejí výrobcům automobilů příležitost zvýšit tržby a udržet vztah se zákazníkem i po prodeji automobilu – avšak pouze v případě, že dokážou uspokojit poptávku po správných funkcionalitách a službách,“ upozorňuje Axel Schmidt, generální ředitel Accenture automotive practice. „Jsme přesvědčení o tom, že poptávka po široké škále služeb od bezpečnostních systémů a služeb vzdáleného přístupu až po technologii asistence při parkování se v následujících letech výrazně zvedne.“

Volvo On Call app in an Android phone

Budoucí poptávka

Průzkum odhalil, že zájem spotřebitelů o klíčové technologie do auta pravděpodobně poroste. Například téměř tři čtvrtiny dotazovaných uvedly, že by rádi začali používat funkci eCall. S ohledem na budoucí využití funkcí vzdálené diagnostiky 75 % respondentů předpokládá, že bude používat nástroje pro správu technického stavu vozidla a 71 % nástroje pro řízení životnosti vozidla. Zájem o lokalizační služby pravděpodobně také poroste, vzhledem k tomu, že 78 % dotazovaných by si rádo pořídilo systém pro sledování kradeného vozidla a jeho opětovné získání, 71 % chce funkce jako je vzdálená lokalizace zaparkovaného vozu a necelé dvě třetiny (59 %) by v budoucnu rádo využívalo kvalitní navigační systém v autě.

Dále 35 % dotazovaných řidičů chtělo služby osobní asistence, jako jsou hlasem aktivované odpovědi na otázky týkající se polohy, přičemž 19 % z nich je ochotno si za tyto služby připlatit. Integrace vzdáleného ovládání chytré domácnosti, které by umožnilo dálkově ovládat připojené domácí spotřebiče, zajímá 32 % respondentů, pětina je ochotná připlatit. 28 % projevilo zájem o služby on-line rezervace, a 13 % je ochotno platit za ně navíc.
Co se týče plateb za inovativní služby do automobilu, téměř polovina dotazovaných (47 %) je ochotná zaplatit za tyto služby jednorázovou částku při nákupu nového auta nebo platit za připojené služby v průběhu jejich životnosti. Více než jedna třetina (34 %) uvedla, že by chtěla základní služby zdarma výměnou za inzerci v automobilu, s možností upgradu na prémiovou verzi. 32% by zvažovalo placení měsíčních poplatků za tyto služby pomocí kreditní karty nebo účtu PayPal.

Co průzkum dále ukázal:

  • Využití vzdálené diagnostiky automobilu – americké řidiče tato technologie velmi zajímá – 63 % z nich uvedlo, že by ji rádi začali využívat, nebo že zvažují její využití v budoucnu. Respondenti v Číně projevili velký zájem o nástroje vzdálené diagnostiky (65 %) a vzdálené kontroly technického stavu (72 %). 47 % německých řidičů se zajímalo o diagnostické nástroje.
  • Ochota připlatit – čínští řidiči by byli ochotni utratit přibližně 16 % ceny nového auta za zábavní a informační služby. Američtí řidiči by zvážili 15% příplatek, a němečtí 11% příplatek nad cenu automobilu. Pro služby zvyšující pohodlí jsou američtí řidiči ochotni utratit navíc 16 % z ceny vozidla, čínští 15 % a němečtí 11 %.
  • Upřednostněné platební metody – téměř polovina německých respondentů (49 %) by zaplatila jednorázovou cenu za dodatečné služby k ceně auta nebo by za připojené služby platila v průběhu jejich životnosti. Tuto metodu upřednostňuje také 46 % čínských a 45 % amerických řidičů.
  • Vlastnictví dat z připojeného vozidla – více než polovina německých řidičů si myslí, že data generovaná připojenými službami jsou majetkem poskytovatele služeb. Oproti tomu většina Američanů a Číňanů věří, že tato data patří jim.
  • Sdílení dat se třetí stranou – tři čtvrtiny německých respondentů říkají, že by svá data byli ochotni sdílet, pokud by zůstala anonymní. Tento názor sdílí 72 % čínských a 71 % amerických respondentů. Nicméně 68 % čínských a amerických řidičů by svá data sdílelo v případě, že by to vedlo ke zlepšení současných technologických služeb, a s tímto postojem souhlasí i 53 % řidičů z Německa.

„Ochota spotřebitelů zaplatit více za požadované funkcionality a služby do auta na třech největších automobilových trzích na světě podporuje přesvědčení společnosti Accenture, že technologie do auta – a koncept připojeného vozidla sám o sobě – redefinuje automobilový průmysl a přetváří způsob, jakým spotřebitelé vnímají automobil,“ uvedl Schmidt. „Také věříme, že ochota spotřebitelů připlatit si za technologie do auta nad rámec nákupní ceny nového vozu zajistí odvětví nové zdroje příjmů, a tím dále podpoří trh globálně propojených automobilů. Odhadujeme, že jen v Číně se může hodnota tohoto trhu vyšplhat až na 216,2 miliardy dolarů do roku 2025.“

Specifika jednotlivých zemí

  • Největší zájem o připojené informační technologie, které umožňují streamování hudby z chytrého telefonu, projevují
  • Američané (71 %) a Číňané (70 %). Němečtí řidiči jsou v těsném závěsu s 63 %.
  • 80 % amerických řidičů nejvíc zajímá systém sledování kradeného automobilu.
  • Funkce doručení do kufru, kdy mají doručovací společnosti přístup do kufru auta, kam dodávají zásilky, zaujala 43 % respondentů z Číny i ze Spojených států, německé řidiče tato funkce nadchla méně (34 %).
  • Kvalitní navigace je nejdůležitější pro Číňany. S americkými se čínští řidiči shodují v zájmu o funkci vzdáleného nastartování motoru: na obou trzích po této funkci touží shodných 62 % respondentů.

Průzkum zahrnoval 5 111 respondentů z Číny, Německa a Spojených států. Všem bylo 18 a více let, auto řídí pravidelně a mají chytrý telefon, nebo si ho v následujících 6-12 měsících plánují zakoupit.

E-Call-BMW Teleservices

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru