Více než polovina Čechů (55 %) jezdí na dovolenou autem. Pětina (22 %) volí nejraději leteckou dopravu. Hlavním kritériem výběru dopravy je pohodlí a následně cena, ale čím dál víc také velikost úložného prostoru v autě. Vyplývá to z průzkumu NMS Market Research pro společnost Toyota uskutečněného na začátku června mezi 1000 respondenty.
Pohodlí obecně je důležité pro výběr dopravy u 56 % Čechů, 29 % se ohlíží na cenu a jen 0,16 % na bezpečnost. Při volbě auta rozhodlo pohodlí u 63 % respondentů, cena u necelé čtvrtiny (23 %).
Svůj vůz si před odjezdem na prázdniny nechá alespoň někdy prohlédnout 55 % lidí, pětina pak jede na prohlídku před každou dovolenou. 21 % pak na dovolenou autem nikdy nejezdí.
„Při nákupu auta je pro Čechy velikost úložného prostoru často jedním z rozhodujících kritérií. Roste proto zájem např. o dodávky s vestavbou na víkend, které mohou být přes týden zároveň využívané jako běžné užitkové vozy. Lidé taky více využívají k cestě na dovolenou modely SUV, jejichž prodeje dlouhodobě rostou,“ říká mluvčí Toyota ČR Jitka Jechová.
Pokud Češi zvolí dovolenou v Česku, což je v téměř polovině případů. Nejčastěji pořádají výlety na hrady a zámky (36 %) a hory (24 %). Následují návštěvy měst a koupališť.
Podle statistik ERV Evropské pojišťovny loni trávilo dovolenou v zahraničí o 9 % více Čechů než v předchozím roce.
Vlastní jídlo si na dovolenou vozí desetina lidí, více než čtvrtina nakupuje v lokálních obchodech či supermarketech a 61 % si zajde do místní restaurace.
Autem na dovolenou bez starostí. Allianz představila nové asistence pro cestovatele