Profesor Helmuth Bott, ředitel výzkumu a vývoje v automobilce Porsche, se podílel na vývoji zcela nového Porsche 959. Auta, které mělo být mnohem lepší než stávající 911. A povedlo se! Porsche 959 používalo takové technologie, o kterých se jiným automobilkám a jejich vozům zatím jen zdálo.
Porsche 959 se začalo vyrábět v roce 1986. Jeho produkce však trvala pouhé 3 roky. Porsche se rozhodlo vyvinout tento supervůz hlavně kvůli účasti v závodech rallye, v té době byla na špici monstra skupiny B. Skupina B byla však po několika neštěstích zrušena.
Porsche 959 bylo vlastně první sportovní auto, které mělo pohon všech čtyř kol. O prvensvtí mezi supersporty se přetahovalo s Ferrari F40. Pod kapotou se ukrýval vzduchem chlazený šestiválec, s vodou chlazenými hlavami válců a s objemem 2,8 litru s přeplňováním dvojicí turbodmychadel. Díky tomu ze sebe dokázal motor vyždímat 331 kW/443 koní!
Porsche 959 se vyrábělo pouhé tři roky, od roku 1986 do roku 1989 a vyrobeno bylo pouze 337 vozů.
Milovníci benzínu z eGarage.com měli možnost podívat se do sbírek Brumos Collection, která je k prasknutí přeplněna superexkluzivními vozy Porsche. Lze tam nalézt mimo jiné i jeden (další) ze šesti prototypů Porsche 959, které bylo postaveno právě speciálně pro tehdejšího vývojového šéfa, Helmutta Botta.
-PS-