kamiony-dalnice-predjizdeni

Propojka dálnic D7 a D8 se možná zdrží o roky, ranní a odpolední špičky doprovázejí zácpy

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: ČTK - Ilustrační foto: Policie ČR - 7. 12. 2023


Propojení mezi dálnicí D7 a D8 nabere zpoždění. Důvodem je podání rozhodnutí o vodoprávním povolení k soudu. To má na svědomí občanské sdružení z Velkých Přílep. Soud jejich námitky uznal a Středočeský kraj jako účastník řízení podal na rozhodnutí soudu kasační stížnost.

„Jak rychle bude tato kasační stížnost vyřízena, nelze předvídat a stejně tak nelze předvídat, jak bude rozhodnuto. Pokud bude rozhodnuto v neprospěch Středočeského kraje, tak z toho vyplývá, že bychom zřejmě měli znovu absolvovat celý proces povolení EIA a to je tedy velké zdržení,“ řekl Libor Lesák, starosta města Kralupy nad Vltavou.

Pokud by ale kraj uspěl, zdržení by mohlo být například jen půl roku, v horším případě by to ale znamenalo zpoždění hned o několik let. Stavba je přitom mimořádně důležitá.

„Je to propojení dálnice na Teplice a dálnice na Chomutov. Je to vlastně součást nebo respektive první část plánovaného budovaného vnějšího okruhu Prahy. V této lokalitě je to navíc potřebné z toho důvodu, že není dokončena Suchdolská část obchvatu Prahy a také nevíme, kdy bude dokončena. Propojka mezi těmito dvěma dálnicemi by ulevila dopravě, která je v Praze samozřejmě v celé této aglomeraci mezi Kralupy nad Vltavou a Prahou,“ dodal Libor Lesák.

Chystaná propojka se přitom řeší neuvěřitelných 24 let. Mezitím v místě vznikl Přírodní park Okoř, který částečně zasahuje i do trasy obchvatu a občanské sdružení z Velkých Přílep tuto skutečnost napadá s tím, že rozhodnutí nebylo znovu přehodnoceno v rámci posuzování vlivů na životní prostředí.

(ODS), starosta města Kralupy nad Vltavou: „V současné době již bylo nainvestováno zhruba 200 milionů korun do toho. Byl proveden kompletní geologický i archeologický průzkum. Bylo vykoupeno devadesát procent pozemků, takže to byly všechny investice, které do toho byly vloženy a samozřejmě, pokud by byla nová EIA, tak to nové projednání bude stát zase další peníze,“ uzavřel Libor Lesák.

Stavby se ale neustále zdražují, takže finanční dopady v tuto chvíli nelze dopočítat. Pokud by se ale stavba skutečně o další roky zpozdila, pro celou aglomeraci by to znamenalo zásadní problém. Už nyní tam jsou zejména v ranních a odpoledních hodinách velké zácpy. Řešení je ale zatím v nedohlednu a aktuálně se tak musí počkat na rozhodnutí Nejvyššího správního soudu.

Štítky: , , ,

3 názory na “Propojka dálnic D7 a D8 se možná zdrží o roky, ranní a odpolední špičky doprovázejí zácpy”

  1. Co kdyby součástí článku byla i nějaká mapa, která by ukazovala kudy by silnice měla vést. Stejně tak mi chybí, kdo je investorem. ŘSD, nebo Krajský úřad????
    Nebo alespoň odkaz v textu na stránku s mapou…. Pokud to tam není, tak je to takový článek o ničem….

    1. Jedná se o vnější okruh Prahy, akorát autor článku si to hodně zjednodušil – úseky okruhu od D7 po D8 – silniční okruh kolem Prahy (tedy SOKP) 518 Ruzyně – Suchdol a 519 Suchdol – Březiněves – řeší se to již téměř čtvrt století, takže možná víte.

      1. Pražský okruh je ( měl by být) jinde. Ruzyně, Suchdol, Chabry a dál do Běchovice. Toto je dle mého “ obchvat “ Kralup, a to je o pár km dál.
        Stačilo rozšířit silnici od Nové Vsi po Velvary, a to pokračování za Slaný nastavit jako úzký “ dvoupruh“. Při provozu jaký tam je, naprosto nedostačující…..

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *