test-2020-dacia-duster-tce-100-2wd- (16)

K pondělku, tedy k 18. 5. 2020 v Česku skončil nouzový stav, který na našem území trval 66 dnů. To znamená i několik změn pro řidiče. Kromě toho, že se život vrací do „normálních“ kolejí a na silnicích se musíme smířit s kolonami, měli bychom jako řidiči pamatovat na několik pro nás důležitých věcí.

Jednou z nich je STK, respektive platnost technické kontroly našich aut. Jistě víte, že během nouzového stavu byly sice stanice technické kontroly otevřené, ale rozhodně to neplatilo pro všechny. Někteří provozovatelé se báli a buď zavřeli úplně nebo výrazně omezili svůj provoz. Najít pak otevřené STK mohlo být pro některé řidiče náročné, možná i nemožné.

Ani koronavirová epidemie nedovoluje jezdit bez STK

Tohoto problému si byly vědomy i pojišťovny. Už začátkem koronavirové pandemie – a tedy omezení provozu v Česku – tvrdila Česká kancelář pojistitelů (ČKP), že v případě, kdy někomu během nouzového stavu skončila platnost technické kontroly, může přesto vyjet na silnice. Policisté měli k takovému prohřešku být benevolentní. A to i v případě dopravní nehody, ovšem jen za předpokladu, že auto bez platné STK, které by se takové nehody účastnilo, by nebylo v opravdu žalostném stavu a zjevně by takový stav za nehodu nemohl.  

Technická ještě počká

Nouzový stav skončil a tak možná čekáte, že podobná vstřícnost skončí. Ovšem podle ČKP tomu tak není. 

Vysvětlila nám to Veronika Nová, tisková mluvčí ČKP: „Až dva měsíce po skončení nouzového stavu na území České republiky nebudou pojišťovny při likvidaci pojistných událostí z havarijního pojištění přihlížet čistě k propadlému datu technické kontroly, pokud vypršela v období nouzového stavu a zároveň jsme doporučili pojišťovnám, aby při uplatňování regresů u povinného ručení citlivě vyhodnocovaly okolnosti vedoucí ke ztrátě osvědčení STK u viníků nehod a posuzovaly příčinnou souvislost nehody s technickým stavem vozidla. Řidiči mají tedy nyní ještě dva měsíce čas si dát technickou kontrolu do pořádku.“