TEST-2019-audi-Q7-50-tdi-quattro- (20)

V posledních několika letech se kvalita paliva výrazně zhoršila, čemuž nepřidala ani povinnost přidávat do nafty a benzínu takzvané biosložky. V naftě biosložka tvoří sedm procent, v benzínu o dvě procenta méně. Špatné palivo zvyšuje kouřivost při spalování, nicméně kouř se nedostane ven z auta, zůstává v motoru a usazuje se na důležité součástky.

Pokud nepoužíváte aditivum do nafty, postupem času se začnou ucpávat trysky, až se nakonec nevyhnete jejich výměně, což není zrovna levná záležitost. Jen repasované vstřikovače se pohybují u starších modelů okolo 2 500 korun, u novějších se cena šplhá na mnohem vyšší částky. Počítejte navíc s tím, že automobil nedisponuje pouze jedním vstřikovačem, ale má jich hned několik. Jestliže se ucpe jen jeden, máte štěstí, ovšem je jen otázka času, kdy tento osud postihne i další trysky.

Jak poznáte ucpané trysky?

Špatná funkčnost vstřikovačů se projevuje hned několika způsoby, a to kolísáním otáček, nízkou akcelerací, dýmem z výfuku, nižším výkonem i kroutícím momentem a zvýšenou spotřebou paliva.

Jestliže hledáte vhodné aditivum do nafty, s nímž zajistíte i ošetření palivových čerpadel a zvýšení výkonu motoru, sáhněte po přípravku Atomium HPFP. Ošetření probíhá dvoufázově. Slouží ke snížení hluku a vibrace palivových čerpadel, obnovuje jejich správný tlak, prodlužuje jejich životnost a zvyšuje účinnost motoru. V neposlední řadě aditivum snižuje emise ve výfukových plynech až o 50 procent.

Kde aditivum koupit?

Aditivum do nafty běžně seženete na čerpacích stanicích, ovšem většinou je předražené. Jestliže chcete zakoupit opravdovou kvalitu, podívejte se do nabídky internetového obchodu Atomium.cz, kde najdete i výše zmíněný produkt Atomium HPFP. Mazivo je vhodné pro osobní vozidla, ale i kolové traktory a další stroje.