Nová ŠKODA Rapid ve specifickém provedení pro Čínu je hvězdou expozice značky ŠKODA na Shanghai Auto Show 2013. ŠKODA Rapid Xin Rui, která má v Šanghaji svou výstavní premiéru, vstoupí na místní trh ještě v dubnu. Na stánku o ploše 1 416 m2 v hale W5 prezentuje česká automobilky navíc i modely ŠKODA Yeti a Superb Combi, určené pro čínský trh. Kromě toho budou na stánku k vidění modely z aktuální nabídky pro Čínu – Fabia, Octavia a Superb.
Rozsáhlou expozicí na autosalonu v Šanghaji potvrzuje ŠKODA AUTO růstové ambice v Číně, tedy na svém největším trhu. Vrcholem prezentace značky na Shanghai Auto Show je kompaktní sedan Rapid Xin Rui. Pro tento model, speciálně přizpůsobený pro potřeby čínského trhu, je k dispozici celkem devět různých výbavových paketů.
„ŠKODA Rapid má pro náš růst v příštích letech velký význam,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Právě Čína je jeho klíčovým trhem. Rapid – a s ním také další nové modely – nám v příštích letech umožní i nadále růst. Tento vůz má všechny předpoklady k tomu, aby se v Číně stal dalším úspěšným modelem naší značky. Přesvědčí nabídkou prostoru, výrazným designem, vynikajícím poměrem ceny a nabízené hodnoty, vysokou funkčností, rozsáhlou bezpečnostní výbavou a hospodárnými motory. Je novou třídou značky ŠKODA pro Čínu,“ říká Vahland.
V budoucnu mají prodeje značky v Číně vzrůst na zhruba půl milionu vozů ročně. Za tímto účelem česká automobilka rozšiřuje svou místní modelovou paletu. S kompaktním sedanem Rapid Xin Rui a SUV Yeti vstoupí ještě v letošním roce na čínský trh čtvrtý a pátý model značky ŠKODA. K nim se navíc připojí model ŠKODA Superb ve verzi kombi, které se bude dovážet z České republiky. Model Yeti bude nejprve dostupný jako importovaný model. Pro rok 2014 je plánována čínská premiéra nové generace modelu ŠKODA Octavia.
¨Na stánku ŠKODA AUTO na Shanghai Auto Show 2013 se prezentuje nejen nový Rapid, ale také vozy, které v současnosti v zemi prodávají: Fabia, Octavia a Superb. Tyto tři modely přispěly velkou měrou k tomu, že v roce 2012 dosáhla ŠKODA AUTO nového rekordního odbytu. Jen v Číně značka dodala zákazníkům 235 700 vozů – to je meziroční nárůst o 7 %. Nejprodávanějším modelem přitom byla ŠKODA Octavia.“
ŠKODA Rapid Xin Rui – rodinné auto pro čínské zákazníky
ŠKODA Rapid, představená v Šanghaji, byla cíleně vyvíjena s ohledem na specifické požadavky čínských zákazníků. Proto vůz na čínský trh vstupuje s karoserií sedanu se stupňovitou zádí, která je v „Říši středu“ velmi oblíbená. Hlavní cílovou skupinou vozu ŠKODA Rapid jsou především rodiny. V nabídce se řadí mezi modely ŠKODA Fabia a ŠKODA Octavia, tedy do nejsilnějšího, kompaktního segmentu.
Cílené modifikace designu míří na vkus čínských zákazníků. Zahrnují mimo jiné například vyšší podíl chromovaných prvků. Celkem devět paketů výbavy umožňuje zákazníkům kombinovat komfortní a bezpečnostní výbavu podle vlastních přání a potřeb. Rapid v Číně přichází se dvěma úspornými benzinovými motory 1,4 MPI 66 kW/90 koní a 1,6 MPI 81 kW/110 koní.
Nový design značky ŠKODA: Jasný, precizní, svěží, nadčasový a elegantní
Rapid je prvním modelem značky, který na čínský trh přiváží nově vyvinutý designový jazyk automobilky. Pro ten jsou charakteristické dokonalé proporce, jasné a čistě modelované plochy a ostře střižené linie.
Příď zaujme novou interpretací znaků typických pro značku ŠKODA. Nově provedené logo s okřídleným šípem našlo místo na prominentním místě na zakulaceném předním okraji kapoty motoru. Maska chladiče je umístěna v jemně vykresleném chromovaném rámečku a je tvořena 19 vertikálními lamelami. Přední hlavní a mlhové světlomety jsou uspořádány do pomyslného čtyřlístku.
Pro boční linii je typický dlouhý rozvor a výrazná, ostře tvarovaná linie Tornádo, vytvářející jasný přechod světla a stínu. Na nezaměnitelném vzhledu zádě se podílí kombinace koncových světel s typickou grafikou ve tvaru písmene C, dvojice kubistických trojúhelníkových segmentů a nové logo.
Aktivní a pasivní bezpečnost
Velký důraz je u modelu ŠKODA Rapid kladen na aktivní a pasivní bezpečnosti. ABS je součástí sériové výbavy. Čínský Rapid může být vybaven také systémem ESC.
Dlouhý rozvor, precizně naladěný podvozek a tuhá struktura karoserie jsou základem stabilní jízdní vlastnosti. O cestující se Rapid dobře stará také v případě nehody. V nabídce je mimo jiné až 6 airbagů, výškově nastavitelné tříbodové bezpečnostní pásy s předpínačem vpředu nebo hlavové opěrky. Tuhá karoserie zaručí vynikající deformační chování vozu v případě nárazu.
Úspěšná paleta modelů pro Čínu
ŠKODA Rapid, představená v Šanghaji, je součástí největší modelové ofenzívy v historii automobilky ŠKODA. Do roku 2018 chce značka zvýšit své celosvětové prodeje na nejméně 1,5 miliónu vozů ročně. V roce 2012 dosáhla ŠKODA AUTO dalšího prodejního rekordu v řadě, když zákazníkům dodala 939 200 automobilů, což představuje meziroční nárůst o 6,8 %. V tomto roce se představí osm nových nebo přepracovaných vozů s okřídleným šípem ve znaku. Značka tak i v ekonomicky náročné době důsledně pokračuje ve své růstové strategii.
Nejprodávanějším modelem značky ŠKODA v Číně je ŠKODA Octavia. Na její konto šlo v roce 2012 celkem 142 800, tj. zhruba 60 % celkového prodeje značky v zemi. Odbyt modelu Octavia v Číně tak meziročně vzrostl o 15,8 %. Octavia u zákazníků boduje dostatkem prostoru, nadčasovým designem, příznivým poměrem ceny a nabízené hodnoty, příkladnou kvalitou zpracování a vysokou funkčností. Řidič i jeho spolucestující mají dostatek místa zejména pro nohy a nad hlavou. Díky pečlivému výběru materiálů a důrazu na ergonomii je pobyt v interiéru modelu Octavia příjemným pro všechny pasažéry. V roce 2014 na čínský trh vstoupí Octavia nové, třetí generace.
Paletu motorů nejprodávanějšího modelu značky ŠKODA v Číně tvoří čtyři benzinové agregáty. Převodovky mohou být ručně řazené, automatické s hydrodynamickým měničem, nebo dvouspojková ústrojí DSG. Paleta motorů sahá od základní jednotky 1,6 MPI 77 kW/105 koní až po vrcholný agregát 2,0 TSI 147 kW/200 koní modelu Octavia RS. Ekologickou volbou je Octavia GreenLine 1,4 TSI 96 kW/130 koní se systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie.
ŠKODA Fabia je atraktivní volbou pro zájemce o prostorný městský vůz. Stejně jako v celosvětových prodejích, tak i v Číně je Fabia druhým nejprodávanějším modelem značky ŠKODA. V roce 2012 se pro ni rozhodlo přibližně 49 800 čínských zákazníků. Na poměry své třídy nabízí Fabia velkorysý prostor pro cestující. Pětimístný hatchback vyniká také velkým zavazadlovým prostorem o objem od 300 do 1 163 litrů. Fabia je v Číně k dostání s benzinovými motory 1,4 MPI 63 kW/85 koní a 1,6 MPI 77 kW/105 koní. Pro obě jednotky lze zvolit buď ručně řazenou, nebo automatickou převodovku. Spotřeba se v závislosti na motorizaci a převodovce pohybuje od 6,4 do 7,2 l/100 km.
Pozornost Fabia už několik let vzbuzuje také v mezinárodních automobilových soutěžích. S vozem Fabia Super 2000 zvítězila ŠKODA v sezóně 2012 v sérii APRC (Asia Pacific Rallye Championship). V seriálu IRC (Intercontinental Rallye Championship) si potřetí za sebou s tímto vozem dojela pro nejvyšší titul v hodnocení značek. V neposlední řadě pak k triumfům pilotů soutěžních speciálů Fabia Super 2000 patří titul v hodnocení jezdců Mistrovství Evropy v automobilových soutěžích a dalších šest mistrovských titulů v národních šampionátech.
Tisková zpráva/-PS-