Rekonstrukce dálnice D1 u Prahy jde do finále. Za dva týdny bude hotová oprava asfaltového krytu vozovky v obou směrech mezi 12. – 16. kilometrem nejvytíženější české dálnice. V září a říjnu budou také postupně dokončeny tři úseky modernizované D1, celkem tak bude v provozu bezmála 100 kilometrů nové dálnice.

„Na 15. kilometru jsem prověřil průběh prací na rekonstrukci dálnice D1. Denně tu projede 90 tisíc aut. Pro všechny řidiče mám dobrou zprávu, dělníci všechno stíhají a 31. srpna práce dokončí, odstraní omezení a od soboty 1. září se bude jezdit po novém a bez omezení,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Opravu vozovky provádí společnost Eurovia, která se na D1 u Prahy vrátí v dubnu příštího roku, kde bude opravovat levou část dálnice mezi 9,5. – 12. kilometrem. Celá rekonstrukce bude stát 250 milionů korun bez DPH.

V září se řidičům také otevřou dva úseky na dálnici D1, která se staví za provozu celá nová. Konkrétně to bude úsek číslo 10 mezi Hořicemi a Koberovicemi a úsek s číslem 20 u Velkého Meziříčí a Lhotky. V říjnu se bude moct také jezdit po úseku č. 4 mezi Ostředkem a Šternovem.

„Ještě letos otevřeme řidičům dalších 19,5 km modernizované D1 – celkem tak bude hotovo 13 z 21 úseků, tzn. skoro 90 km nové D1,“ dodává ministr Ťok.

Celkové náklady na modernizaci D1 před zahájením soutěží v roce 2013 byly odhadovány na 24 miliard korun, v současné době je to 20 miliard korun. Modernizaci chce Ředitelství silnic a dálnic dokončit v roce 2021. Aktuálně je zprovozněno 69 kilometrů modernizované D1, 33 km je v realizaci.

Modernizace D1 – 21 úseků
Stav Počet úseků Kilometry
Zprovozněno 10 69,3
V realizaci 4 33,4
Ve výběrovém řízení 4 43,5
V přípravě 3 16,2