Minimálně jednou týdně musí policie z celého Česka řešit nějakého ujíždějícího řidiče. Někteří to vzdají po pár kilometrech, jiní z důvodu vysoké rychlosti havarují, ale další skupina je celkem odhodlaná a do jejich chytání a následné honičky se musí zapojit hned několik hlídek. Aby tyto honičky netrvaly až příliš dlouho a ujíždějící řidič tedy zbytečně neohrožoval ostatní účastníky provozu, učí se policisté takzvaný PIT Manévr. Jeho původ je v Americe a právě američtí policisté byli první, kteří nebezpečný manévr české policisty učili. Dnes už jeho trénink zvládají sami, někdy pomocí reálných policejních aut s beranidly, jindy s cvičnými octaviemi, kterým nějaký ten náraz neuškodí.
Právě cvičné Škody Octavia si pro nácvik pit manévru vybrali i pražští policisté. Ty trénují instruktoři, kteří už mají manévr v malíku. Celkem jej do konce roku postupně naučí na 5000 policistů, kteří jej pak budou moci používat pro zkrácení nebo dokonce zastavení honiček s ujíždějícími piráty silnic.
Jakkoliv je k tomuto manévru ideální použít policejní auto s předním pevným rámem, takzvaným beranidlem, není to úplně nutné. Jen je pak potřeba počítat s tím, že po použití tohoto donucovacího prostředku bude policejní auto potřebovat servis.
https://www.facebook.com/PolicieCZ/posts/4624932197557489
Ještě dodáme, že policejní Škody Octavia s beranidlem dostali policisté do užívání poprvé v roce 2019. Kromě beranidel, policejních polepů a policejní výbavy mají i posílenou světelnou signalizaci a poprvé do vínku dostaly také červenou barvu do majáků. Ta je totiž oproti klasické modré lépe viditelná i ve zhoršených podmínkách, jako za mlhy nebo hustého deště.
„Minimálně jednou týdně musí policie z celého Česka řešit nějakého ujíždějícího řidiče.“
Což je min. 54 „řidičů“ ročně. Naprosto v pořádku. Nic proti.
Ale tyto jedince radar asi nezastaví, že?
🙂 Přeji šťastnou cestu.