Pražští hasiči si vyzkoušeli hašení elektromobilu v podzemních garážích

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: HZS Praha - 20. 12. 2022


Vzhledem k tomu, že elektromobilů je na silnicích stále více, je také potřeba na to připravit hasiče. Hašení elektromobilu je totiž velmi odlišné od hašení vozidla se spalovacím motorem, a tak je potřeba si jej čas od času procvičit. Proto proběhlo začátkem prosince na Senovážném náměstí cvičení určené pro pražské hasiče, které bylo zaměřeno na hašení elektromobilu v podzemních garážích.

Právě to je pro hasiče extrémně náročné. K zásahu mají málo místa, a navíc jsou baterie elektromobilu při hašení velmi nebezpečné. Svým způsobem je na místě ani uhasit nejde, elektromobily se kvůli možnému dalšímu rozhoření noří do kontejnerů s vodou nebo pískem, kde jsou ponechány i několik dnů. Tedy do doby, dokud není jisté, že se znovu nerozhoří.

Proto je trénování tak nebezpečného a náročného zásahu velmi důležité. Pražští hasiči pro nácvik použili vlastní vyprošťovací speciál Toyota Hilux s odtahovými brýlemi Omars 3 FN, které byly využity pro první případ vyproštění vozidla z prostoru podzemních garáží. „Vozidlo bylo po vytažení umístěno do speciálního kontejneru pro hašení pomocí technického automobilu. V druhém případě byly použity vozíky a naviják, díky kterým bylo zasažené vozidlo přes nájezdové můstky umístěno opět do kontejneru,“ popsali hasiči.

V případě reálného požáru elektromobilu v podzemích garážích by ale v konečném důsledku hasiči pracovali tak, jako kdyby hořelo jakékoliv jiné auto. Nejprve by tak byly uhašeny viditelné plameny, následně by bylo auto vytaženo z garáží pryč a až teprve poté by bylo umístěno do hasicí nádrže s vodou. Následně přichází na řadu práce s termokamerami, které jsou schopny hasičům říct, zda už je možné elektromobil z nádrže vytáhnout či nikoliv. Takové chlazení pak může trvat i několik dnů.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru