semafor

Praha 8 nesouhlasí se zřízením světelné závory, kterou si vymyslel pražský magistrát. Zhorší prý kolony

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: Praha 8 - Ilustrační foto: Pavel Srp - 8. 11. 2024


Rada městské části Praha 8 zásadně nesouhlasí se záměrem hlavního města realizovat výstavbu regulačního světelného signalizačního zařízení (tzv. světelné závory) na rozhraní městských částí Praha-Troja a Praha 8. Zřízení provizorní, dynamicky řízené světelné závory je součástí usnesení, které schválili zastupitelé hlavního města Prahy na svém zasedání 24. října 2024. Podobný návrh byl předložen už v roce 2019. Tehdy k němu Rada městské části Praha 8 vyjádřila taktéž nesouhlasné stanovisko.

„Umístění světelného zařízení, které by v časových intervalech omezovalo vjezd vozidel od ulice K Pazderkám do ulic K Bohnicím a Trojská by vedlo k přetížení komunikací na území Prahy 8 a pouze zesílilo již tak dopravně zatížené ulice Čimická, Kobyliské náměstí, Zenklova, Pod Sídlištěm či V Holešovičkách,“ vysvětlil radní Prahy 8 pro dopravu Tomáš Slabihoudek (Společně pro Prahu 8).

Světelnou závoru mezi Bohnicemi a Trojou odmítali v minulosti kromě Prahy 8 už i policisté a Technická správa komunikací. „Jsou již praktické zkušenosti s podobnou regulací dopravy v této oblasti. V roce 2017 byla ulice K Bohnicím uzavřena zákazem vjezdu, což vedlo k úplnému dopravnímu kolapsu na Kobyliském náměstí, přičemž problémy zasáhly i sjezd z dálnice D8 ve Zdibech. Cestující vystupovali ze zablokovaných autobusů MHD na ulicích Čimická a Horňátecká a snažili se pěšky dojít k nejbližší stanici metra,“ dodává zastupitel a předseda komise pro dopravu Prahy 8 Martin Jedlička (Společně pro Prahu 8).

Pražský magistrát chce mezi Bohnicemi a Trojou postavit světelnou závoru. Policie i radnice jsou proti

Hlavní důvody nesouhlasu radních Prahy 8 se světelnou závorou:

  • Odůvodněné obavy ze zvýšení dopravní zátěže na ulicích Lodžská, K Pazderkám a dalších, jako jsou Čimická, Zenklova či V Holešovičkách.
  • Nadměrné dopravní zatížení křižovatky Kobyliské náměstí. Zde se střetává doprava, zejména v ranní špičce, ze směrů od Bohnic a Čimic, od Dolních Chaber (dálnice D8) a Proseka. Již dnes ve špičkách je tato křižovatka na hraně své kapacity, resp. nad hranou kapacity. Vzhledem ke značnému množství vozidel MHD s preferencí včetně příměstských linek a vzhledem k nárůstu počtu vozidel od Bohnic a Čimic je zde nezpochybnitelný předpoklad negativních dopadů na dopravu po realizaci uvedeného opatření. Obava je taktéž ze zvýšení dopravní zátěže v ulicích Ústecká a Horňátecká.
  • Odůvodněné obavy z nárůstu dopravní zátěže v ulici Trojská v úseku Kobyliské náměstí – Pod Lisem směrem do centra, a též v dalších ulicích v obytně zastavěných oblastech na trase z Čimické ulice do Trojské, tedy U Dětského domova a Pod Kynclovkou, resp. v ulici Uzavřená, které umožňují průjezd do ulice Trojská.
  • Stále neexistuje žádná dopravní studie, která by prověřila možné dopady takového dopravního opatření předem, ačkoliv ji Praha 8 žádala vytvořit již v roce 2020.
  • Navržené opatření absolutně nerespektuje princip proporcionality a upřednostňuje jednu skupinu obyvatel na úkor druhých. Na jedné straně přinese společenský přínos a užitek pro MČ Praha-Troja, na straně druhé dojde ke znatelnému snížení komfortu bydlení pro občany dotčené navrhovanou změnou na území MČ Praha 8.
  • Policie ČR ve svém vyjádření ze dne 6.12.2019 vyjádřila s navrženou světelnou závorou nesouhlas.
  • Z výše uvedených důvodů Rada MČ Praha 8 se zřízením regulačního světelného signalizačního zařízení zásadně nesouhlasí.

TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru