Posaidon RS850+: je libo tisícikoňový Mercedes-Benz?

Autor: Jan Karlík - 4. 7. 2016


Německý úpravce Posaidon se specializuje na vozy značky Mercedes-Benz. Tentokrát se podíval na zoubek odcházející verzi Mercesedu-Benz třídy E, který už prošel zásahy sportovního odvětví AMG. Člověk, který považuje sériové provedení Mercedesu E 63 AMG ve verzi „S“ za pomalé, musí mít žebříček hodnot někde jinde. Jenže v Německu se našel celý tým takto postižených lidí a z původních 558 koní udělali téměř dvojnásobek!

Posaidon RS850+ 1

Pekelný výtvor nese název Posaidon RS850+. Pod kapotou třídy E se stále nachází původní 5,5litrový, dvojicí turbodmychadel přeplňovaný osmiválec, nicméně sériových komponent mu příliš nezůstalo. Co se motorového prostoru týče, původní zůstal snad jen blok osmiválce. Vnitřnosti motoru jsou stejně jako kompletní elektronika, výfuk a dvojice větších turbodmychadel zcela nová. Tohle všechno inženýři z Posaidonu poskládali do kabátku sedanu třídy E a zavřeli se na dlouho dobu k počítačům. Pomocí zdlouhavého a pečlivého ladění se jim podařilo z osmiválce dostat jen těžko uvěřitelných 1 020 koní (750 kW). Pak už zbývalo jen nastavit omezovač točivého momentu, který se nakonec usadil na hodnotě 1 400 Nm.

Zejména kvůli té poslední hodnotě musel úpravce podobně radikálním způsobem (jako v případě motoru) upravit také převodovku. Vnitřnosti jsou kované, stěny převodovky zesílené a prý není problém přenést takový výkon. Jelikož je základem model E63 AMG s pohonem všech kol 4MATIC, míří více jako tisíc koní na kola obou náprav. I díky tomu zvládne upravené AMG akcelerovat z 0 na 100 km/h za pouhých 2,8 sekundy. Další omezovač, tentokrát na maximální rychlost, byl nastaven na 368 km/h. Tentokrát byly tím limitujícím prvkem pneumatiky.

V interiéru zůstalo vše při starém. Tenhle konkrétní kousek má však z blíže nespecifikovaného důvodu odstraněná zadní sedadla. Asi můžete argumentovat hmotností, ale těch pár kilogramů nám v případě takto koncipovaného a navíc přemotorovaného vozu nepřijde nijak zásadní. Karbon-keramické brzdy jsou téměř nutností.

Štítky: , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru