Umělecké záběry z boxů Porsche jsou tématem výstavy muzea „nederlands fotomuseum“ v Rotterdamu, která prezentuje od 19. května do 2. září 2018 díla německého fotografa Martina Schoellera, žijícího v New Yorku. Součástí výstavy jsou mimo jiné Schoellerovy několikanásobně oceněné portréty šesti jezdců týmu Porsche LMP1, které vznikly v roce 2016 během šestihodinového závodu na Nürburgringu.
Spolupráce s Martinem Schoellerem u příležitosti výstavy „Big Heads“ je startovním výstřelem pro dlouhodobě zaměřené partnerství mezi značkou Porsche a tímto hvězdným fotografem. V průběhu roku jsou plánovány další výstavy a připravuje se i nové fotografování.
Schoeller je jedním z nejvýznamnějších současných portrétových fotografů. Umělec, který se narodil v roce 1968 v Mnichově, zahájil svou kariéru v New Yorku u Annie Leibovitzové. Jeho portréty Baracka Obamy, Angeliny Jolieové, Jacka Nicholsona, Angely Merkelové nebo George Clooneyho mají již dnes kultovní pověst. Charakteristickým znakem Schoellerových fotografií jsou extrémní záběry detailů. Tváře jsou přitom osvětleny měkkým neonovým světlem a vždy fotografovány ze stejné perspektivy: čelně a mírně zezdola.
Návštěvníkům výstavy „Big Heads“ v Rotterdamu je kromě nejlepších Schoellerových děl, vytvořených během více než dvou desetiletí, představován také výsledek neobvyklého fotografického projektu, který byl realizován v roce 2016. Během šestihodinového závodu na Nürburgringu portrétoval fotograf všech šest jezdců týmu Porsche LMP1. Mark Webber, Neel Jani, Brendon Hartley, Marc Lieb, Timo Bernhard a Romain Dumas se k fotografování dostavili bezprostředně po vystoupení z kokpitu závodního vozu Porsche 919 Hybrid do Schoellerova pojízdného fotografického studia, které bylo postaveno přímo vedle boxů týmu Porsche. Jezdci, ještě s přílbou a ochrannou kuklou, se posadili na stoličku za černým závěsem miniaturního studia. Až tam si sejmuli přílbu a pohlédli přímo do objektivu. Cílem fotografické akce bylo zachycení nepředstíraného okamžiku. Schoellerovy portréty bezprostředně ukazují ve tvářích jezdců stopy, které do nich vyrylo závodní vypětí, extrémní soustředění a adrenalin. I pro Schoellera byl tento projekt premiérou. Poprvé fotografoval sportovce během jejich sportovního výkonu, kdy lze z jejich tváří přímo vyčíst emoce, jako je vypětí nebo úleva, radost nebo frustrace. Schoeller o svém prvním fotografování na závodním okruhu říká: „Chtěl jsem cítit a prožívat, co se tam děje, porozumět tomu. Jak jsou jezdci po svém nasazení vyčerpaní. Jak jsou zklamaní, když prohrají. A jak jsou euforičtí, když zvítězí.“
Magazín značky Porsche, Christophorus, zveřejnil ve svém 378. vydání všech šest portrétů a navíc ocenil umělecké dílo Martina Schoellera tím, že byl poprvé ve své více než 65leté historii vytištěn s šesti různými obálkami. Za to bylo toto vydání magazínu Christophorus několikanásobně oceněno. V největší evropské soutěži „bcm Award“ pro podnikové publikace získalo v roce 2016 stříbrné ocenění v kategorii „Obálka roku“. V soutěži „Automotive Brand Contest 2017“ obdrželo ocenění „Best of Best“ v kategorii „Corporate Publishing“. Německá rada pro design (Rat für Formgebung) navíc udělila 378. vydání magazínu Christophorus ocenění „German Design Award 2018“.