Na startovní čáře závodu ve sprintu vedle sebe stojí Honda NSX, Mercedes-AMG E 63 S a BMW M5 Competition. Hybridní sportovní auto proti výkonným sedanům? Má smysl takový souboj vůbec pořádat? Nebude to jednostranné? Vězte, že pokud se podíváte do technických údajů všech tří aut, zjistíte, že to cenu má.

Všechna tři auta mají výkon u hranice 600 koní, zatímco Honda NSX je pod touto hranicí, oba její soupeři mají koní více. Jsou ale těžší a nepomáhá jim elektromotor. Jeho přítomnost však není při obyčejném sprintování stejně žádnou výhodou, ta se spíše projeví při pružném zrychlování.

Technické údaje prozrazují, že při rozjezdu z místa by měla 100km/h rychlostí jet souběžně Honda i BMW (3,3 sekundy), zatímco poslednímu z této trojice Mercedes-AMG by to trvalo o zanedbatelnou desetinu sekundy déle. Celková trasa závodu je ale delší, jede se celkem na čtvrt míle.

Na technické údaje, ale i na konečný výsledek – včetně naměřených hodnot zrychlení i cílové rychlosti – se můžete podívat v grafice níže. Byli jste z videa také tak překvapení jako my?