policie kamion

Policisté si posvítili na kamioňáky parkující u dálnice. Často jim je totiž jedno, že tím mohou způsobit nehodu

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Policie ČR - 22. 8. 2025


Je bez debat, že řidiči kamionů mají velký problém plnit povinné přestávky, protože v Česku chybí odstavná parkoviště. Jenomže to nemůže znamenat, že řidiči svá nákladní auta odstaví kdekoliv je napadne. Nejčastěji to bývá na sjezdech na čerpací stanice, ale i v odstavných pruzích.

Protože se to ale stále děje, vyráží čas od času policisté během nocí na kontroly toho, jak a kde řidiči kamiony parkují. Před pár dny to udělali i dálniční policisté na D1 a nestačili se divit. „Kontroly se týkaly zejména způsobu parkování kamionů zejména v nočních hodinách a časných ranních hodinách, kdy je snížená viditelnost. Denně se totiž stává, že řidiči kamionů odstavují své jízdní soupravy na nájezdech a sjezdech z dálnice D1 nebo dokonce parkují přímo na dálničním tělese v prostoru připojovacích pruhů nebo na krajnici,“ vysvětlila důvod kontrol krajská policejní tisková mluvčí Dana Čírtková.

Během nočních kontrol policie řešila 22 přestupků řidičů kamionů a všechny se týkaly špatného parkování. Všechny tyto přestupky policisté vyřešili uložením pokuty v příkazním řízení, tedy na místě. Řidiče policisté vyzvali, aby místo, kde nesprávně parkovali, opustili a zaparkovali jízdní soupravu na místě k tomu určeném tak, jak ukládá zákon o provozu na pozemních komunikacích.

Několik nehod už se stalo

Parkování kamionů na dálnici v místech, která nejsou určena k parkování, je velice nebezpečným jevem, který bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky silničního provozu. Odstavené kamiony představují obrovské riziko pro projíždějící řidiče. Ti by mohli špatně stojící soupravu snadno přehlédnout a mohlo by dojít k naprosto zbytečným a velmi vážným dopravním nehodám, které pak omezují na dlouhé hodiny průjezdnost dálnice.

Kamiony si v Česku připlatí za mýtné. Stát plánuje zvýšení sazeb i za vypouštěné emise

A nejde jen o plané řeči. Například 17. října loňského roku krátce před sedmou hodinou narazil řidič dodávky do nákladního auta, které bylo odstaveno v nouzovém zálivu. Další nehodu řešili policisté 19. prosince, kdy řidička osobního vozidla projížděla po dálnici D1, ve směru jízdy na Prahu. Na 137. kilometru při jízdě v pravém jízdním pruhu vyjela na sjezd na dálniční odpočívku, kde v tu chvíli parkoval kamion. Žena při nehodě utrpěla zranění.

Takže ano, je faktem, že kamioňáci to nemají jednoduché, ale parkovat kamiony v nouzových zálivech, na sjezdech a nájezdech nebo prostě jen v odstavném pruhu je zbytečný hazard s životy ostatních řidičů.

💸 Ceny pojištění rostou!

Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.

📊 Porovnat a ušetřit

Zabere to jen 2 minuty • Výsledek hned

Štítky: , , , , ,

7 názorů na “Policisté si posvítili na kamioňáky parkující u dálnice. Často jim je totiž jedno, že tím mohou způsobit nehodu”

  1. Zákon nařizuje povinné přestávky a stát není schopen zajistin parkoviště pro jejich dodržování§ Kdo je tedy viník?! Řidiči by se měli domluvit a parkovat přímo na dálnici!

  2. Když už mistři kulaté lopaty parkují tam, kde nemají, měli by za vozidlo instalovat výstražný trojúhelník. Jenže to by na dálnici museli ujít dvě stě metrů pěšky a to po nich nikdo nemůže chtít!

  3. Karel Matějka

    A jak byste se chovali vy, kdyby jste v budce strojníka jezdili a neměli kde zaparkovat? Ono to totiž není žádná sranda, když po vás potom budou policisti chtít kontrolu karty tachografu, parkoviště žádný nebo plný, a co potom? Kdo myslí že na to policie bere ohled je na omylu. A není to jenom v čechách, stejnej problém řeší celá Evropa, protože nebyla připravená po rozpadu východního bloku na nápor tisíců kamionů z východu. Snad jenom v Británii se policie chová slušně, když se spí u pumpy v odbočovacím pruhu a najdou místo, slušně požádají aby tam řidič přeparkoval.

    1. Se změnou doby se mění i požadavky na pracovníky. Kvalitní pracovníci nejsou, a aby měl kdo danou práci vykonávat, je potřeba sáhnout po neumětelích. A aby to bylo možné, vláda zjednodušuje požadavky na tyto zaměstnance změnou zákonů. Dnešní řidiči C a Dnby si před 30 40 lety ani neškrtli.

  4. Riziko neni od tech co parkuji v odstavnem pruhu ,nybrz u tech ,kteri jedou po dalnici unaveni ci se nevenuji rizeni a prehlednou odstavene vozidlo ci prekazku v provozu.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru