2021-Polaris_RZR_Pro_R-a-Polaris_RZR_Turbo_R- (2)

Polaris opět přepisuje dějiny off-roadového průmyslu a pravidla kategorie wide open zcela novými modely RZR Pro R a RZR Turbo R. Tyto dva nové stroje jsou nejvýkonnější, nejsilnější a nejmodernější side-by-side, jaká kdy Polaris vyvinul.

Zcela nová rodina RZR nabízí řadu inovací, které vytváří nové standardy kategorie wide open a poskytnou jízdní zážitky daleko za hranicí toho, co nejnáročnější a nejvášnivější off-roadoví jezdci očekávají.

Tyto nové modely zdvihají laťku v oblasti výkonu, síly a ovladatelnosti. RZR Pro R má nejvýkonnější motor, jaký kdy byl namontován do sériového side-by-side – atmosférický dvoulitrový čtyřválec s výkonem 225 koní – který z něj dělá s velkým náskokem nového lídra. Podvozek z jednoho kusu, doplněný kompletně svařovanou ochrannou klecí, zesílenými jednotnými náboji a masivními A-rameny z ocelových profilů, nabízí takovou pevnost, jaká se u sériového side-by-side vidí velmi zřídka, pokud vůbec. Kromě toho, oba modely RZR Pro R a RZR Turbo R posouvají výš celkovou ovladatelnost díky nejširšímu rozchodu kol 188 cm (74“) a nejdynamičtějším a nejsofistikovanějším odpružením, jaké kdy značka Polaris navrhla; zcela nový intuitivní systém DYNAMIX DV využívá impulzy od vozidla a terénu a průběžně optimalizuje odskok a kompresi útlumu. RZR Pro R a RZR Turbo R nejen že vedou před zbytkem skupiny, ale doslova ji nechávají v prachu za sebou.

Přečtěte si také:  Polaris představuje zcela nové modely Ranger pro rok 2022

„RZR Pro R a Turbo R svou dynamikou a výkonem připomínají, že inovace, špičkové jízdní vlastnosti a kvalita jsou pro Polaris alfou a omegou. Naším závazkem je neustále zůstávat na vrcholu,“ říká Steve Menneto, prezident divize Polaris Off-Road. „Realita je taková, že vášniví off-roadoví jezdci zesilují svoje sériové podvozky a vylepšují odpružení a často utrácí tisíce dolarů za to, aby jejich stroje byly silnější a odolnější. Modely RZR Pro R a Turbo R nabídnou taková vylepšení rovnou v sériovém provedení.“

Kromě zvýšeného výkonu, síly a lepší ovladatelnosti Polaris k novým modelům vyvinul více než 70 nových doplňků – mnoho z nich ve spolupráci s některými osvědčenými a nejdůvěryhodnějšími aftermarketovými značkami – které pomohou majitelům vytvořit si podle svého vkusu vozidlo, které bude skutečně jen jejich. Z tohoto příslušenství Polaris na základě zkušeností vytvořil tři unikátní kolekce, určené pro klíčové segmenty uživatelů a rozdílné typy terénu: Desert, Dune a Rugged Trail.

Poprvé v off-roadovém segmentu se také objevují pětišroubová kola Pro Armor, která vozidlu přidají styl a dají se na ně obout pneumatiky v rozměru 32” nebo 33”. Kromě těchto nových kol značka Pro Armor představí celou kolekci aftermarketového příslušenství, zahrnující ochranné klece, střechy, plexištíty a úložné prostory.

Polaris RZR PRO R

Kompletně od základu postavený model RZR Pro R vytváří bezkonkurenční precedens díky nejvýkonnějšímu motoru, jaký kdy byl namontován do sériového side-by-side vozidla. Atmosférický čtyřválec ProStar Fury 2.0L produkuje monstrózních 225 koní a spolu s větší spojkou a řemenem přenáší výkon na zem s okamžitou reakcí, ze které pramení rychlejší akcelerace. Tři volitelné palivové mapy – Sport, Rock, Race – nastavují citlivost motoru na plyn a zajišťují, že jezdec má výkon k dispozici kdykoli potřebuje a přesně v požadovaném dávkování. A navíc, obrovský výkon motoru ProStar Fury je lépe využitelný v celém rozsahu otáček díky sofistikovanější konstrukci, která zajišťuje optimální jízdní vlastnosti v každé situaci.

Přečtěte si také:  Polaris rozšiřuje off-roadové možnosti novými a vylepšenými stroji napříč celou modelovou řadou pro rok 2022

Ale všechen ten výkon by byl k ničemu bez schopnosti ho správně ovládnout. Toho Polaris dosahuje prostřednictvím nového podvozku, konstrukce ochranné klece a dramaticky vylepšených komponent odpružení. Bytelný rám modelu RZR Pro R je vyroben z jednoho kusu a doplňuje jej kompletně svařovaná jednodílná ochranná klec, masivní A-ramena z ocelových profilů a zesílené hřídele a klouby hnacího systému, umožňující jezdcům posouvat své limity. Systém dvoucestného chlazení spojky (Dual Path Clutch Cooling) prodlužuje životnost řemenů a nový omezovač točivého momentu pomáhá chránit přední náhon před nárazovým výkonem. Unifikované náboje přináší delší životnost a jednodušší údržbu. Podtrženo a sečteno: RZR Pro R je nejschopnější RZR, jaké kdy bylo na trhu.

Kromě bezkonkurenčního výkonu a síly model RZR Pro R nabízí jezdci dokonalou ovladatelnost. Impozantní rozchod 188 cm (74“) zajišťuje maximální stabilitu v náročném terénu, zatímco odpružení MaxLink se zdvihem 29“ hravě absorbuje všechny nerovnosti. Vliv nárazů na řízení eliminuje patentovaný systém přepákování mezi rameny, který pomáhá zvládnout masivní zdvihy, takže neztratíte kontrolu nad vozidlem ani v tom nejdivočejším terénu. Zcela nový systém DYNAMIX DV je prvním a jediným v oboru, který nabízí nezávislé nastavení komprese a odskoku a umožňuje jezdci využít celý rozsah pohybu tlumičů. Rovněž je vybaven čtyřmi novými režimy odpružení a řízení, které monitorují impulzy od jezdce a od stroje 200x za sekundu a automaticky nastavují kompresi a odskok útlumu nezávisle na sobě, takže jízda je vždy co možná nejplynulejší a kola zůstávají v kontaktu se zemí. A zatímco rám a odpružení zajišťují maximální kontrolu nad 225 koni, díky inovativnímu systému RIDE COMMAND máte veškeré ovládání od nastavení režimu odpružení, přes obsluhu infotainmentu až po GPS a ukládání trasy na dosah prstu.

„S tak bezkonkurenční kombinací motoru a odpružení je RZR Pro R už v sériové podobě velmi pravděpodobným adeptem na vítězství v Baja závodě. Na trhu dnes není nic, co by se mu alespoň přiblížilo,“ říká Reid Wilson, viceprezident divize Polaris RZR. „Dosáhnout takové síly a dynamiky odpružení na jakémkoli jiném sériovém stroji by stálo tisíce dolarů v aftermarketových dílech a servisu.“

Výkon

  • 165 kW (225 koní) – Atmosférický čtyřválec ProStar Fury o objemu 2,0 litru s kapalinovým chlazením a vstřikováním paliva je největší motor, jaký byl kdy namontován do sériového side-by-side vozidla. Má plynulejší chod, je skvěle vyvážený a spolehlivý.
  • Okamžitá dodávka výkonu – Větší spojka a řemen přenáší výkon revolučního motoru ProStar Fury 2.0L plynule na zem, takže máte k dispozici okamžitou akceleraci.
  • Volitelná reakce na plyn – Vyberte si jednu ze tří palivových map (Sport, Rock, Race) a nastavte si citlivost plynu, abyste měli tu správnou dávku výkonu po ruce kdykoli jej potřebujete.
Přečtěte si také:  Polaris rozšiřuje off-roadové možnosti novými a vylepšenými stroji napříč celou modelovou řadou pro rok 2022

Pevnost

  • Silnější pohon – Hnací hřídele a klouby na modelu RZR Pro R jsou silnější než kdy dříve a nový omezovač točivého momentu chrání přední náhon před náhlými nárazy výkonu při dopadu pod plynem.
  • Dvoucestné chlazení spojky – Kompletně předělaný systém proudění vzduchu minimalizuje teplo a dává řemenu delší životnost.
  • Robustní komponenty – Jednodílný rám doplněný kompletně svařovanou ochrannou klecí, zesílenými náboji a masivními A-rameny z ocelových profilů poskytují zvýšenou tuhost, životnost a pevnost za každých podmínek a dávají vám sebedůvěru pro delší a častější vyjížďky.

Ovladatelnost

  • Rozchod kol 74“ – Široký rozchod poskytuje maximální stabilitu v náročném terénu, zatímco odpružení MaxLink se zdvihem 29“ se zadním zavěšením ramen absorbuje terénní nerovnosti a drží pneumatiky MaxxisRampage Fury 32“ jako přibité ve stopě, dokonce i ve vysokých rychlostech.
  • DYNAMIX DV – Ovládněte terén se čtyřmi novými režimy odpružení a řízení, které monitorují impulzy od jezdce a stroje několiksetkrát za sekundu a automaticky nastavují kompresi a odskok útlumu nezávisle na sobě, a pomáhají tak udržet všechna kola v kontaktu se zemí.
  • Odpružení na úrovni – Přední A-ramena z ocelových profilů s třídílnými stabilizačními tyčemi a tlumiči FOX3.0 Live Valve X2 Internal Bypass poskytují 27“ využitelného zdvihu vpředu, zatímco bytelná zadní ramena s patentovaným zavěšením, vysokou světlou výškou, třídílnou stabilizační tyčí a dalším párem tlumičů FOX 3.0 Live Valve X2 Internal Bypass nabízí prvotřídní využitelný zdvih 29“ vzadu.
  • Jedinečný zážitek – Se systémem RIDE COMMAND máte všechny funkce na dosah prstů, ať už chcete zaznamenat trasu vyjížďky pomocí GPS technologie, sledovat nastavení odpružení nebo jízdního režimu, či vybrat playlist pro audio systém Rockford Fosgate. Skořepinová polstrovaná sedadla se čtyřsměrným nastavením a vícebodovými pásy a sklápěcí sedačky u modelu Crew dávají vzrušující vyjížďce novou úroveň komfortu a praktičnosti.
  • Brzdný účinek – 4 hydraulické kotoučové brzdy s třípístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovými vzadu a hliníkovými deflektory na odvod tepla dávají jezdci dokonalou odpověď na stisk pedálu a bezpečně zastaví stroj.
Přečtěte si také:  Polaris představuje zcela nové modely Ranger pro rok 2022

Modely RZR Pro R začnou přijíždět na dealerství na přelomu prvního a druhého čtvrtletí roku 2022.

Polaris RZR TURBO R

Stejně jako model RZR PRO R, také RZR Turbo R nabízí už v sériové podobě bezkonkurenční jízdní vlastnosti v mimořádně vyladěném balení. Coby člen rodiny Polaris Wide Open stojí RZR Turbo R s rozchodem kol 74“ na jednodílném rámu vybaveným systémem dlouhozdvihového odpružení DYNAMIX DV a pevných ocelových profilech zavěšení. Pod kapotou má přeplňovaný čtyřtaktní dvouválec s kapalinovým chlazením a vstřikováním paliva, který posílá 181 koní na pětišroubová 15palcová kola, obutá do pneumatik Maxxis Rampage Fury 32“.

Masivní podvozek modelu RZR Turbo R sdílí stejně nekompromisní přední odpružení s modelem RZR Pro R. Dvě přední A-ramena z ocelových profilů s třídílnými stabilizačními tyčemi a tlumiči FOX 3.0 Live Valve X2 Internal Bypass nabízí stejný využitelný zdvih 27“ jako u RZR Pro R, a bezkonkurenční jízdní vlastnosti mezi přeplňovanými side-by-side vozidly. RZR Turbo R se navíc pyšní zadním odpružením, které představuje obrovský krok vpřed v oblasti jízdních vlastností a pevnosti v porovnání s jeho předchůdcem, modelem RZR Turbo S. Pevná profilovaná vlečná ramena s výztuhami spolu s patentovaným zavěšením, vysokou světlou výškou, stabilizačními tyčemi a tlumiči FOX 3.0 Live Valve X2 Internal Bypass drží zadní kola na zemi a ve stopě, přičemž nabízí velkorysý využitelný zdvih 28“. Díky odpružení a modernizovanému rámu RZR Turbo R dominuje jak v otevřeném terénu, tak při zdolávání složitějších a náročných tratí.

Pevnost a kvalita odpružení společně s výkonem 181 koní dávají vozidlu stabilitu při zdolávání náročného terénu, zatímco jednodílný rám a bytelná ochranná klec se starají o integritu stroje a klid jezdce. Jinými slovy, RZR Turbo R nemá mezi přeplňovaným side-by-side vozidly konkurenci. Nabízí nekompromisní jízdní vlastnosti ortodoxním off-roadovým jezdcům, kteří žádají absolutně to nejlepší.

Přečtěte si také:  Polaris rozšiřuje off-roadové možnosti novými a vylepšenými stroji napříč celou modelovou řadou pro rok 2022

„Stejně jako u modelu RZR Pro R, ani u RZR Turbo R neexistují kompromisy,“ říká Wilson. „Představuje dramatickou evoluci svého předchůdce, modelu RZR Turbo S, spojující bezkonkurenční jízdní vlastnosti a sílu s nejnovějšími technologiemi a inovacemi.“

Výkon

  • 181 koní – V dunách, na tratích a po kamenech žene model RZR Turbo R vpřed turbo motor navržený na silnou akceleraci mezi zatáčkami. S výkonem, který je okamžitě po ruce, zůstanete vždy na čele.
  • Zátah ve spodním pásmu – RZR Turbo R díky nižšímu spodnímu převodu nabízí spoustu točivého momentu v nízkých otáčkách a plynule se dostává do vyššího výkonového pásma, což usnadňuje pomalou jízdu v náročném terénu. 

Pevnost

  • Jednodílný rám – Jednodílný rám je pevně postavený a umožňuje prvotřídním komponentům odpružení odvádět špičkovou práci při pohlcování nerovností.
  • Podvozek s ocelovými profily – Konstrukce podvozku RZR Turbo R zahrnuje dvojitá přední A-ramena z ocelových profilů a masivní systém odpružení, který je schopen zvládnout i ten nejtěžší a nejnáročnější terén.
  • Zesílené komponenty – Zesílená ochranná klec a unifikované náboje v kombinaci s jednodílným rámem nabízí celkovou pevnost, jaká se u sériového side-by-side vozidla vidí jen zřídka.
Přečtěte si také:  Polaris představuje zcela nové modely Ranger pro rok 2022

Ovladatelnost

  • Rozchod 74″ – Nejširší rozchod, jaký kdy model RZR nabízel, doplněný revolučním systémem odpružení MaxLink 28” pohlcuje nerovnosti a drží stopu.
  • Optimalizovaný rozvor – S rozvorem 244 cm (96“) u dvousedadlového modelu a 318 cm (125“) u čtyřsedadlového modelu má jízda stabilitu a optimální poloměr otáčení při projíždění užších, náročnějších tratí.
  • DYNAMIX DV – Stejně jako model RZR Pro, také RZR Turbo R ovládne každý terén díky čtyřem novým režimům odpružení a řízení, které monitorují impulzy od jezdce a stroje několiksetkrát za sekundu a automaticky nastavují kompresi a odskok útlumu nezávisle na sobě, a pomáhají tak udržet všechna kola v kontaktu se zemí.
  • 28″ využitelného zdvihu – Revoluční systém odpružení MaxLink 28” má přední tlumiče připevněné přímo ke spodním ramenům, což umožňuje použití delších tlumičů a dosažení masivního zdvihu 27“ vpředu a 28“ vzadu, kde patentovaný systém zavěšení vlečných ramen zajišťuje pohodlnější a lépe kontrolovanou jízdu.
  • Refinement and Rideability – Inovativní technologie jako RIDE COMMAND a audio systém Rockford Fosgate audio, doplněné skořepinovými polstrovanými sedadly se čtyřsměrným nastavením a vícebodovými pásy či sklápěcí sedačky u modelu Crew dávají vzrušující vyjížďce novou úroveň komfortu a praktičnosti.
  • Brzdný účinek – 4 hydraulické kotoučové brzdy s třípístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovými vzadu a hliníkovými deflektory na odvod tepla dávají jezdci dokonalou odpověď na stisk pedálu a bezpečně zastaví stroj.

Model RZR Turbo R se začne expedovat na jaře 2022.

Přidat komentář