Elektromobily zákazníci příliš nechtějí, ale některé země jim je vnutí. Jednou z takových je i Francie, kde teď vymysleli nové pravidlo. Pokud jste velká firma s rozsáhlým vozovým parkem, budete muset nakupovat elektromobily. Pokud je firmy nakupovat nebudou, dostanou tučnou pokutu.
Už dnes ve Francii platí předpisy (zavedeny byly koncem roku 2019), které říkají, že firemní flotily s více než stovkou aut, musí mít ve vozovém parku elektromobily a nízkoemisní vozidla s emisemi maximálně 50 g CO2 na každý ujetý kilometr. Do roku 2022 to muselo být alespoň 5 % vozidel, od roku 2022 je to 10 %, letos už je to dokonce 20 % a do roku 2030 to bude dokonce polovina.
V současnosti ovšem tento předpis splňuje asi jen 40 % francouzských společností. Francouzi proto plánují další zpřísnění. Pokud navíc stanovený podíl firma nesplní, bude jí hrozit pokuta, která může být až 5 tisíc eur. Ve schvalovacím procesu je novela zákona Loi d’Orientation des Mobilités. Ta snižuje emise u těchto nízkoemisních aut z 50 g CO2 na 1 km jen na 20 g CO2 na 1 km. Tam už se prakticky nevejde ani žádný plug-in hybrid. Současně s tím se zvedá i podíl takových aut ve flotile. Do roku 2027 to má být do 50 %, do roku 2030 až 80 % a do roku 2032 až 95 %.
Pokud to firmy ve Francii nedodrží, bude jim hrozit pokuta až 5 tisíc eur za každé vozidlo nad povolený průměr.