Kdo jezdí málo, platí málo. Revoluční autopojištění Allianz s cenou podle ujetých kilometrů bez povinnosti vozit telematickou jednotku si od jeho zavedení na podzim 2016 sjednalo už přes 120 tisíc klientů. Nízká sazba povinného ručení v Allianz přitom předpokládá pouhé nahlášení stavu tachometru.
„Chceme, aby se motoristé, kteří toho tolik nenajezdí, zamysleli nad svým povinným ručením. Dáváme jim příležitost, aby sami ovlivňovali výši svého pojistného. Nezajímá nás už jen to, v jak rizikovém prostředí se pohybují, ale zejména kolik v něm doopravdy stráví času,“ uvádí ředitelka autopojištění Allianz pojišťovny Veronika Hašplová.
Povinné ručení i havarijní pojištění Allianz začíná od pěti tisíc kilometrů a stoupá do hodnoty 25 tisíc. Škála tím pádem zahrnuje i průměrný nájezd českých řidičů, který se pohybuje v rozmezí 10–15 tisíc kilometrů. Novinkou od konce loňského roku je zvýhodnění pro řidiče, kteří ročně ujedou více než 25 tisíc km. Horní hranice zde končí a cena se jim s přibývajícími kilometry nenavyšuje.
„Žádnou přirážku za podstřelení nebo překročení zapsaného nájezdu nemáme, život nelze naplánovat na kilometry a je přece mnoho důvodů, proč původní představa o nájezdu po několika měsících úplně nevyjde,“ doplňuje Veronika Hašplová a poukazuje na stejný systém plateb např. u vodného, stočného a elektriky. Jediným důkazem o ujetých kilometrech je tak fotografie tachometru.
A jak to po roce a půl vypadá s tipováním nájezdu? Kolem 47 % klientů Allianz pojišťovny zvolilo variantu s takovým počtem kilometrů, který skutečně najeli. Přes 17 % zadalo vyšší nájezd, takže těm bude Allianz pojistné vracet. A zbytek, který najel víc, naopak pojistné doplatí.