Evropská unie si vybrala elektromobilitu jako hlavní cestu pro ekologickou dopravu. Státy ji protlačují nejen pozitivní (dotacemi), ale i negativní (pokutami, daněmi) finanční podporou. Objevit se může ale i další: zdražení fosilních paliv i na víc než stovku za litr. S takovým nápadem přišlo nedávno Norsko.
Norsko je zemí, kde jsou elektromobily hodně využívané. Vždyť některé značky už na tamním trhu nejsou, protože tam nemají co prodávat, protože v nabídce nemají žádný elektromobil. V Evropě jde o jeden z trhů, které mají vůbec nejvyšší podíl bateriových elektromobilů, statistiky ukazují, že je to až 80 %. Ani to ale nestačí, protože Norsko má ještě vyšší elektromobilní cíle. Kvůli tomu tedy teď přemýšlí o umělém zdražení fosilních paliv na 50 norských korun za litr, v přepočtu na více než 100 Kč/l. Aktuální jsou ceny asi 25 norských korun za litr benzinu a 20 norských korun za litr nafty.
Norsko chce do roku 2030 snížit emise skleníkových plynů o 55 %. Taková hodnota je v novém národním plánů dopravy, který na příští rok chystá norská vláda. Jenže nedávno vypracovaný audit tvrdí, že za současných podmínek to je nereálné. Podle aktuálního vývoje by byly emise nižší o pouhých 6 %. Aby se na oněch 55 % Norové dostali, hovoří se právě o razantním zvýšení cen paliv a zároveň výrazném zlevnění hromadné dopravy (až o čtvrtinu).
V případě zdražení paliv by to mělo znamenat snížení dopravy o 13 %, pokud by naopak cena paliv zůstala na současné úrovni, znamenalo by to naopak nárůst dopravy o 15 %. Mluvíme o časovém horizontu 7 let, tedy do roku 2030. Tyto statistiky uvádí norský magazín Nettavisen. Norský ministr dopravy ovšem s takto masivním zdražením pohonných hmot nesouhlasí, podle něj by to totiž poškodilo některé sektory ekonomiky. Místo toho by mělo Norsko prodávat 100 % elektromobilů a žádné spalovací auto v kategorii osobních vozidel a minimálně 50 % elektromobilů v kategorii nových nákladních vozů. Více by se měla využívat také biopaliva.
Záměrné zdražování paliv je vydírání a to není v pořadku to by si měl uvědomit každý politik
Norové ať si mažou třeba fekálie na hubu. Co je nám do nich. Nikdo nám nebude radit, čím budeme jezdit. Jinak uvidí, zač je toho loket. Asi by bylo dobré zavřít hranice a ať si každý dělá podle svého. Stejně to nic dobrého nepřineslo. Jen rozkazy, příkazy a zákazy. To je všechno.
Nebo většina lidí přestane draze jezdit a stát bude bez peněz.
Šmejdi fakt..
Vy zlodejsky grazlove!!! Elektřina vyráběná pálením uhli je fakt zelená!!!! Smejdi ulhany zlodejsky!!!
Zrovna Norsko vyrobí skoro 100% elektrické energie z vodních elektráren… To se jim to potom machruje, s ekologičností.
A já myslel,že nevolností zrušil Josef II v roce 1781:-)
Nevolnictví
Proč se rozčilujete? Tohle pojde samo. Nic z toho se nestane. Klííííd.
Nesmysl prostě budeme jezdit tankovat k sousedům. A stát přijde totálně na buben.
To je šílenství . K tomu není co dodat to asi zase bude tunel století ?? O velikonocích museli spustit elektrárnu Dětmarovice a ta vyrobí vice elektřiny jak všechny eko nesmysly dohromady !!A proč to udělali, proč nás na Ostravsku dusili smogem ??Pro blaho Německých občanů a čisté ovzduší v Německu ??! Oni si zruší jaderné elektrárny mi budeme platit emisní povolenky pro uhelné elektrárny a budeme ji posílat za údajně 1.50 Kč do Německa a Rakouska ??To je za to že nás okupovali a vyrabovali nám naše banky ?,
T nic není :) V Pondělí aktivoval LEAG 3 bloky po 500 MW, které byly v rezervě :)
pojištění na auto se spalovacím se dá pořídit do 10 000 kč, pojistka na el. auto začíná na 30- 40 tisících ,tak kde je ta výhoda ? A po skončení záruky směr kovošrot.
Proč nikdo a nigdy nepíše kolik stojí samotná baterie, když potřebujete je vyměnit.
A co takhle koupit nějaké to obilí, třeba kontaminované, zkvasit, předestilovat a nalít do nádrže. Pak dělat vybitý elektromobil na dálnici. Celkem jedno, jestli nafťák nebo normální auto.