Plně elektrické Volvo XC40 SUV ohlašuje novou elektrickou budoucnost: dosáhne více a vystačí si s méně

Autor: Tisková zpráva - 2. 10. 2019


Někdy méně skutečně znamená více: první plně elektrický vůz automobilky Volvo Cars, SUV Volvo XC40 čerpající energii z akumulátoru, jehož příchod se nezadržitelně blíží, dokazuje, že vozy značky Volvo mohou být po odstranění některých prvků ještě lepší.

Pokrok ve vývoji a výrobě elektrických vozidel má na svědomí jednu z největších změn v historii automobilového průmyslu. Vůbec poprvé za více než sto let se mohou automobily pohybovat, aniž by měly v prostoru pro motor uložen benzínový nebo naftový agregát, přičemž mají v podlaze integrovaný akumulátor, čímž se osobní automobily mění již ve svém základu.

V dalším důsledku to znamená, že tato vozidla již nepotřebují výfukové potrubí ani velkou čelní masku za účelem chlazení. Díky odstranění spalovacího motoru navíc vzniká vpředu pod kapotou mnohem více prostoru.

Plně elektrické Volvo XC40 si na druhou stranu uchovává všechny vlastnosti a funkce, které z původní XC40 udělaly jeden z nejprodávanějších modelů automobilky Volvo Cars. Mimoto se může pochlubit elegantním skandinávským jazykem, který definoval zrození nové podoby značky Volvo a v němž se snoubí pěkný vzhled s praktickým charakterem a funkčností.

Volvo XC40 se představuje jako elektromobil

Nová maska i možnosti personalizace

„Kořeny skandinávského designu vycházejí z vizuální čistoty a z redukce jednotlivých prvků. Volvo XC40 je toho skvělým příkladem,“ uvedl šéf designu ve společnosti Volvo Cars Robin Page. „Jedná se o na první pohled rozpoznatelný design, který nyní u plně elektrické varianty vozu působí elegantněji a moderněji než dříve. Protože nebylo nutné zasazovat do přídi velkou masku chladiče, podařilo se nám vytvořit ještě čistější a modernější tvář vozu. Stejný efekt mělo odstranění koncovek výfuku u zádi. Další možnosti tohoto přístupu budeme postupně odhalovat s tím, jak budeme pokračovat na naší cestě k elektrifikaci.“

Unikátní krytá maska chladiče v barvě karoserie dodává přídi na výrazné vizuální identitě, čehož bylo možné dosáhnout vzhledem k faktu, že elektricky poháněná vozidla potřebují pro adekvátní chlazení menší množství proudícího vzduchu. Součástí masky jsou také elegantně integrované senzory pro novou senzorickou platformu pokročilých asistenčních systémů řidiče ADAS (Advanced Driver Assistance Systems).

Zájemci získají možnost přizpůsobit si elektrické Volvo XC40 svému vkusu prostřednictvím osmi barev exteriéru včetně zbrusu nového zeleného metalického odstínu Sage Green Metallic. Kontrastní černá střecha bude součástí standardní výbavy. Další příležitost k optimalizaci nabízí dvě nové varianty kol o rozměru 19″ a 20″.

Uvnitř udržuje řidiče informovaného zbrusu nové rozhraní řidiče vyvinuté speciálně pro elektrická vozidla, které nabízí relevantní jízdní informace, jako je úroveň nabití akumulátoru. Design interiéru se zaměřuje spíše na sportovní stylové detaily, ale zahrnuje i koberečky vyrobené z recyklovaných materiálů.

Akumulátorem poháněné Volvo XC40, jehož předzvěstí bylo elektrické koncepční vozidlo 40.1 představené v roce 2016, představuje také příklad inteligentních konstruktérských řešení značky. V rámci kompaktní modulární architektury CMA, jež byla od základu navržena za účelem elektrifikace, je sada akumulátorů integrována v podlaze vozu tak, aby nenarušovala vnitřní prostor.

To ve výsledku znamená, že jednou z nejatraktivnějších vlastností Volva XC40 i nadále zůstává velkorysý, praktický a funkční prostor kabiny. Geniální a radikální nový přístup k designu interiéru nabízí cestujícím celou řadu výhod, mezi něž patří úložné prostory ve dveřích a pod sedadly, které se vyznačují větší funkčností, výklopný háček na malé tašky a vyjímatelný odpadkový koš ve středovém tunelu.

Unikátním prvkem elektrické varianty Volva XC40 je speciální zavazadlový prostor v přední části vozu, který pod kapotou nabízí přibližně 30 litrů úložného prostoru navíc, protože elektromotor zabírá výrazně méně místa než spalovací agregát.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru