Peugeot dnes na trh uvádí nový hothatch 208 GTi

Autor: Pavel Srp - 12. 6. 2013


Značka Peugeot zanechala nesmazatelnou stopu v historii automobilového sportu. Nejlepší geny získané z předchozích modelů se projevily i při vývoji hravého a elegantního sportovního modelu 208 GTi, který je moderní interpretací legendárního modelu 205 GTi.

„U modelu 208 GTi bylo naším cílem poskytnout radost ze sportovního řízení. Radost, která okamžitě osloví všechny automobilové nadšence: tedy výkon, rychlé reakce a krásný zvuk… naší inspirací byl model 205 GTi. 208 GTi je jeho moderní interpretací,“ říká Gaëtan Demoulin, Peugeot Customer Synthesis Manager.

Na první pohled zákazníka nejprve zaujme vzhled vozu, který je potvrzením jeho identity, pro niž jsou typickými vlastnostmi sportovnost a elegance.

O sportovním charakteru karoserie není pochyb. Výfuk prochází zadním leskle černým pláštěm a ústí do dvojité chromované koncovky lichoběžníkového tvaru. Tento novátorský design jen podtrhuje jedinečnost celého modelu. Dynamické chromované lišty kolem spodního okraje oken se rozšiřují a končí podpisem vzdávajícím hold slavné 205 GTi. Lišta kolem zadního postranního okénka hrdě nese logo GTi, vyvedené v lesklém chromu s červeným zvýrazněním.

Tato červená barva se na voze objevuje bez ohledu na zvolený odstín: najdete ji na brzdových třmenech, spodní liště masky chladiče, nápisu Peugeot na víku zavazadlového prostoru a na samotné masce chladiče. Na jejím žebroví se navíc objevuje 3D motiv startovacího šachovnicového praporku, který vzniká díky chromovaným prvkům zakomponovaným do leskle černé mřížky. Celek jemně podtrhují leskle chromované díly na liště mlhovek, horní liště masky chladiče a na zpětných zrcátkách.

Po otevření dveří se objeví interiér odrážející provedení karosérie. Kabina má jasně sportovní charakter, viditelný již od prahu s nápisem Peugeot v ohnivě červené barvě. Nabízí stimulující barevnou kombinaci červené, černé a saténově chromované. Po celém interiéru naleznete červené prošití GTi. Celek je propracován do nejmenšího detailu.

Jednoznačně sportovní sedadlo používá plnohodnotnou kůži Club Nappa společně s látkou Caro, oživenou červenou linkou. Palubní deska, přes kterou je natažená černá polyuretanová vrstva s červeným prošitím, přechází postupně z červené do černé, stejně jako madla dveří. Informace o výkonech vozu jsou promítány na čelní sklo.

Přečtěte si také:  Test Peugeot 308 HYBRID 225 e-EAT8 (2022)

Technologicky koncipovaný přístroj je vybavený barevnou matricí obklopenou budíky s chromovanou lištou, červeně podsvícenou LED diodami. Podklad budíků je z leštěného hliníku s motivem lesklé šachovnice, přes který bílé ručičky procházejí do červené zóny.

Pozice řidiče je po zapnutí černého pásu s červeným olemováním jasně definovaná a pohodlná. Nohy si přirozeně najdou hliníkové pedály a opěrku, paty se opírají o luxusní koberečky s černým okrajem a červeným prošitím. Ruce se intuitivně položí na malý volant potažený černou perforovanou plnohodnotnou kůží s červeným prošitím. Pravá ruka snadno sama nalezne hliníkovou hlavici řadicí páky s červenými plochami po stranách nebo páku ruční brzdy potaženou černou prošitou kůží.

Značka z červené kůže na volantu mířící přímo dopředu, dobře podepřené palce, logo GTi čekající na jedinou věc… až řidič nastartuje!Peugeot 208 představuje skvělý základ pro sportovní vůz. Velkou pozornost jsme věnovali odezvě řízení, odpružení a tuhosti podvozku. Vůz 208 GTi je úspěšnou kombinací výkonnosti, bezpečnosti a radosti z  řízení,“ tvrdí Marie Beaumont, 208 GTi Dynamic Synthesis Manager.

Peugeot 208 GTi potěší řidiče přesnou odezvou díky hravému podvozku, který zajišťuje skvělé pocity při řízení. Nápravový systém je specifický, na jeho účinku se podílejí pružiny, nastavení tlumičů, torzní stabilizátor, zesílená přední nápravnice a zadní příčná vzpěra.
Pružná a pohotová 208 se pohybuje s velkou přesností. Nastavení řízení bylo přepracováno a je nyní pevnější, odezva od přední nápravy je přesná a pohotová. Zadní náprava je také dobře nastavená a ideálně reaguje.

Sedmnáctipalcová kola Carbone s diamantovým výbrusem, barvou Storm a matným lakem jsou opatřena pneumatikami 205/45. Vzduchem chlazené brzdové kotouče mají vpředu průměr 302 mm, vzadu 249 mm. Chlazení zajišťují dynamické přívody vzduchu, výsledkem je přesné a rychlé brzdění.

Benzínový motor 1.6 THP 200 k je spojen s přepracovaným výfukovým systémem. Ihned po nastartování a při všech otáčkách vydává typický zvuk, který potěší sluch. Motor, který je spojený s mechanickou šestistupňovou převodovkou s úzkým odstupňováním převodových stupňů, využívá plný potenciál podvozku. Maximální točivý moment motoru je 275 Nm, maximální výkon 147 kW (200 k). Peugeot 208 GTi tak nabízí zcela prvotřídní akcelerační pružnost. Zrychlení z 0 na 100 km/hod se dosáhne za méně než 7 vteřin, z 0 na 1000 m za 27 vteřin. Působivá je i akcelerace, kdy 208 GTi přejde při 5. zařazeném stupni z 80 na 120 km/hod za méně než 7 vteřin.

Přečtěte si také:  Peugeot hraje ve francouzské historii velkou roli. Jeho limuzíny používali i prezidenti

Těchto výkonů bylo dosaženo díky snížení hmotnosti vozu. Lehká 208 GTi vážící pouhých 1160 kg dosahuje skvělých výkonů i z hlediska emisí CO2, které činí pouhých 139 g/km. Jde o hravý sportovní vůz s okouzlujícím zvukem, který je výkonný a bezpečný a současně jde o vynikající hatchback. Model 208 GTi potěší svého majitele každý den. Nad jeho řízením bdí i zcela odpojitelný elektronický systém kontroly stability.

Už brzy se můžete těšit na naše první jízdní dojmy, auto jsme v rychlosti vyzkoušeli na CzechRingu v Hradci Králové.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek