Novinka Peugeot 301 se ihned po světové premiéře na istanbulském autosalonu vydal na cestu napříč třemi kontinenty. Jde o akci s názvem Route 301. Za několik dnů projede 19 států, ujede deset tisíc kilometrů, zažije rozličné povrchy, podnebí, ale i řidičské styly. Jednou ze zastávek je i Česká Republika.
Route 301 jede šestice vozů rozdělená po třech na dvě skupiny. První půlka jede jižní trasu z Istanbulu do Casablanky, ta druhá se vydala severní trasou, která prochází přes Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko Slovensko, Českou republiku, Polsko, Ukrajinu do Ruska, kde bude po 22 dnech a 7 tisících kilometrech přejezd ukončen. Včera večer se trasa dostala do České republiky, a díky tomu jsme dnes měli možnost si novinku Peugeot 301 prohlédnout.
Peugeot stavěl model 301 s ohledem na používání na východních trzích. Je tedy jasné, že konstrukce bude robustní a odolná, připravená odolávat drsnějším podmínkám i zacházení. V západní Evropě se s jejím prodejem nepočítá.
Peugeot 301 je klasický tříprostorový sedan, který své posádce nabídne velkolepý vnitřní prostor. Rozvor náprav 265 centimetrů dává jasně najevo, že na zadních sedadlech bude místa dostatek. Výbornou hodnotu má i objem kufru, který je 640 litrů. Nevýhodou je pak pouze menší vstupní otvor.
České zastoupení automobilky uvede třista-jedničku na trh ve čtvrtek 15.listopadu s cenou startující na 220 tisíc Kč v případě základní výbavy Access s tříválcovou benzínovou 1,2 o výkonu 53 kW/72 koní. I ta je ale poměrně bohatá a zahrnuje centrální zamykání, ESP + ABS, výškově nastavitelný volant a podobně. V autě však nenajdete třeba klimatizaci nebo rádio (není možné si za ně ani připlatit).
Jako nejvýhodnější volba se nám zdá prostřední výbava Active, která klimatizace i rádio přidává. Přidává toho samozřejmě daleko více. Základní cena je v případě tříválce stanovena na 250 tisíc Kč, v případě silnějšího čtyřválce 1,6 zaplatíte ještě o 20 tisíc Kč více. Za naftový motor si připlatíte 60 tisíc Kč oproti benzínové 1,2 (ve všech výbavách). Předpokládáme, že tato výbava bude nejprodávanější.
Určení auta zejména na východní trhy má na svědomí použité osvědčené motory i technologie. Nesmíte se tedy divit, když v případě automatické převodovky, která je k dispozici pro benzínový motor 1,6 115koní, budete řadit pouze 4 rychlostní stupně. Podle slov českého Peugeotu prý příští rok můžeme očekávat pro dvanáctistovku robotizovanou převodovku 2-Tronic.
Zatím jsme si auto mohli prohlížet pouze zvneku, dovnitř jsme nakouknout nemohli. Na první jízdní dojmy se však můžeme těšit již tento pátek!
[nggallery id=1630]
-PS-