„Budoucnost patří všem“ – to tvrdí nové motto automobilky Opel, které vyjadřuje její vlastní očekávání: Opel systematicky demokratizuje technologie budoucnosti a zpřístupňuje je každému. Tento přístup je zakořeněný v dlouhé historii značky a potvrzují jej takové momenty, jako bylo zavedení řízených katalyzátorů do standardní výbavy všech zážehových modelů (1989), velkoobjemové airbagy součástí standardní výbavy (1995), zavedení telematického systému Opel OnStar (2015) nebo nedávné zavedení revolučního elektromobilu Opel Ampera-e s dojezdem 520 km (podle normy NEDC). Nový slogan Opelu spolu s modernizovaným logem se poprvé objeví v reklamní kampani na novou vlajkovou loď značky – model Insignia. Hlavní postavou reklamy je známý fotbalový trenér Jürgen Klopp, který je ideálním ambasadorem značky pro uvedení nového motta.
Celý automobilový průmysl se mění rychleji a zásadněji než kdykoli předtím. Auta jako taková už také nejsou středobodem pozornosti – nyní je to „mobilita lidstva“, což představuje výraznou změnu zažitých schémat: Od mechaniky k digitálu, od fosilních paliv k elektrické energii, od individuálního vlastnictví vozidla po společensky odpovědnou mobilitu…
„Nové motto „Budoucnost patří všem“ má kořeny v samotné DNA značky Opel. Je příspěvkem, ambicí i závazkem,“ říká Tina Müller, ředitelka Opelu odpovědná za marketing. „Opel je průkopníkem v demokratizací inovací. Vždy jsme zpřístupňovali prémiové technologie nejširšímu publiku. Nový slogan je přemostěním mezi historií Opelu a jeho budoucím programem. To je to, co nás pohání a co reprezentuje značku Opel.“
Tři slova, jedno poselství: Opel přináší inovace pro všechny
Nový slogan vyjadřuje dvě stránky pozice značky Opel: „Budoucnost…“ – tento výraz říká, že futuristická řešení mobility jsou možná pouze díky neustálým inovacím. A to je pole, kde Opel působí každý den. „…pro všechny“ zase říká, že tato řešení a technologie budoucnosti nejsou vyhrazena jen úzkému okruhu lidí, ale jsou určena pro každého. „Budoucnost není elitářsky luxus, ale kvalita života pro všechny,“ říká Tina Müller.
Opel byl vždy průkopníkem v demokratizaci inovací a moderních technologií. Už vzpomínané sériové zavedení řízených katalyzátorů nebo plnohodnotných airbagů do všech osobních automobilů je považováno za zásadní milník v oblasti ochrany životního prostředí a pasivní bezpečnosti. A dnes mohou být skvělými příklady sofistikované světlomety IntelliLux LED, systém Opel OnStar nebo revoluční elektromobil Opel Ampera-e. „Inovace, které poskytujeme, nejsou samoúčelným cvičením konstruktérů pro konstruktéry, ale jde o prvky pro běžné uživatele,“ říká Tina Müller. Opel chce přinášet zásadní příspěvky k humánnější mobilitě lidstva – světa zítřka, který bude charakterizován autonomním řízením a elektrickými pohony a ve kterém budou lidé navzájem neustále digitálně propojeni – přesně podle motta „Budoucnost patří všem“.
Start nové éry vizuálně komunikuje i nové logo automobilky Opel, které se soustředí na to podstatné. Filozofií tvůrců nového loga Opel byla grafická čistota a jednoduchost. Proto bude Opel ve všech komunikačních kanálech nově využívat dvojrozměrné logo, přičemž ale základní komponenty charakteristického loga automobilky Opel zůstanou samozřejmě zachovány – kruh jako symbol kola a blesk jako symbol ryzí energie.
Jak se tvoří moderní styl lídra: Insignia nové generace s prémiovými technologiemi pro všechny
Nový Opel Insignia je prvním sériovým automobilem značky Opel s novým logem – v tomto případe v trojrozměrném 3D vyhotovení. Insignia zároveň v duchu značky nabízí širokou škálu inteligentních technologií – od trendy světlometů IntelliLux LED a nejmodernějšího systému pohonu všech kol až po inteligentní asistenční systémy a head-up display. Nová Insignia tak láká i ty zákazníky, kteří se až dosud zajímali spíše o dražší vozy prémiových značek. Jinak řečeno: Insignia je skutečným lídrem „made in Germany“, a proto novou 360-stupňovou komunikační kampaň Opelu otvírá slogan „Německé technologie pro všechny ” a hlavní roli v ní dostal známý fotbalový trenér Jürgen Klopp, ambasador značky Opel.
Neobvyklá reklamní kampaň říká: „Je tu nový lídr: Autoritativní, ale ne diktátorský. Racionální a přitom emotivní. Mířící kupředu a nabízející každému doprovod na cestu do budoucnosti. Nová Insignia, německé technologie pro všechny.“ Vedoucí, motivující – kdo může tyto atributy ztělesňovat lépe, než přátelský a nekonvenční trenér Jürgen Klopp? Slogan „Německé technologie pro všechny“ je proto jádrem komplexní 360-stupňové komunikační kampaně na nový Opel Insignia.
Nová Insignia nabízí výhody
Nová Insignia je skutečným týmovým hráčem, který přináší nové možnosti. To ukazuje reklama, která prezentuje zásadní prémiové inovace vlajkové lodi značky Opel. S Insignií se neztratíte ve tmě – díky průkopnickým světlometům IntelliLux LED, suverénně povedete peloton díky nejmodernějšímu systému pohonu všech kol Twinster s funkcí vektorování točivého momentu. Rezervace hotelu z auta? Žádný problém se systémem OnStar1… to jsou služby, které usnadňují život – každému!
Kampaň na sociálních sítích: „Šéf má vždy poslední slovo, děkujeme!“
Co vše nová Insignia reprezentuje, vysvětluje Opel specifickými tipy na sociálních sítích, jako jsou Facebook a Linkedin. Ironické hlášky jako „Šéf má vždy poslední slovo, děkujeme!“ ukazují, že týmoví hráči se v životě dostanou dále.
Za novou 360-stupňovou kampaň modelu Insignia je opět odpovědná reklamní agentura Scholz & Friends Hamburg. „Nová Insignia není vozem pro autokraty,“ říká Nils Alzen, kreativní ředitel agentury Scholz & Friends. „Ve světě, kde někteří lidé chtějí jednat bez ohledu na druhé, jde o silné a aktuální poselství. S novým mottem „Budoucnost patří všem“ a největší produktovou ofenzívou ve své historii „7 v 17“ je Opel perfektně připravený na budoucnost!“