Opel Adam je aktuálně nejmenší vyráběný Opel, zástupce segmentu A – městských vozů. To se ovšem má změnit a nejmenším vozem automobilky bude nový Karl. Před jeho příchodem dostává Adam vylepšení v podobě verze S. Nejrychlejší Adam tak nedostává pro Opel typický přídomek OPC.
K představení sériové verze verze S by mělo dojít na blížícím se autosalonu v Paříži, nicméně už teď se můžete podívat na fotografie a základní technické údaje. Pohonnou jednotkou vozu je přeplňovaný benzinový motor 1.4 Turbo, který je vyladěn na 110 kW/150 koní a 220 Nm. Agregát spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. V této konfiguraci Adam S zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 8,5 sekundy, maximální rychlost se lehce přehoupne nad hodnotu 200 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu činí 6,4 litru na 100 kilometrů.
Motor Adamu S vychází z atmosférické 1,4l, proti ní však má o 50 % vyšší výkon a o 70 % vyšší točivý moment. Podle Opelu motor nabízí plochou křivku točivého momentu a vynikající citlivost na pokyny řidiče. Pro větší kompaktnost motoru je turbodmychadlo integrované do výfukového potrubí, hmotnost zase snižuje litinový blok s dutou konstrukcí rámu nebo plastové sací potrubí.
Adam S nedostává pouze výkonovou injekci, ale myslelo se také na řízení a brzdy. Všechny tyto komponenty prošli úpravou oddělení OPC. Oproti standartnímu provedení má Adam S také nový, ostřejší kabátek, ikdyž úpravy exteriéru mohly být o něco odvážnější. Nejviditelnějšími změnami proti výchozí verzi jsou střešní spoiler a nový zadní nárazník se zvýrazněnou koncovkou výfuku. V základu jsou 18″ kola (která bude možno zaměnit za 17″, pro větší komfort). V interiéru se toho také moc neodehrálo, ale za příplatek vás mohou hýčkat kožená sedadla Recaro. První kousky by se měly objevit na začátku příštího roku.