V roce 2024 spustí BMW Group svůj nový prodejní model. V Evropě bude zahájen v několika fázích, začne u značky MINI v Itálii, Polsku a Švédsku 1. ledna 2024. Zbývající evropské trhy budou postupně následovat, přechod na tento model u značky BMW proběhne od roku 2026. Toto spuštění nového prodejního modelu představuje důležitý krok, který umožní nové vozy BMW a MINI, stejně jako mírně ojeté vozy BMW Group v Evropě prodávat vlastním agenturním modelem.
Nový prodejní model znamená přínosy pro zákazníky, dealery i BMW Group. Pro zákazníky bude znamenat u identických modelů transparentní cenu v rámci celé země. S přechodem na agenturní model navíc BMW Group digitalizuje celý nákupní proces a poskytne zákazníkům možnost volby mezi online a fyzickým nákupem, a to včetně přirozeného přecházení mezi nimi. To vše bude možné díky komplexnímu integrovanému IT systému, a navíc s plným a blízkým přístupem ke známé maloobchodní prodejní síti.
„Tento přechod na přímý prodej s maloobchodními partnery je klíčovým milníkem v rámci reorganizace našeho obchodního oddělení, která probíhá od roku 2020. Nový prodejní model nám umožní komunikovat přímo s našimi zákazníky a poskytne BMW Group přímé zákaznické rozhraní,“ řekl Pieter Nota, člen představenstva BMW AG odpovědný za zákazníky, značku a prodej. „Jednoznačným cílem našeho nového prodejního modelu je zvýšení spokojenosti zákazníků a nabídnutí nejlepší prémiové zákaznické zkušenosti v oboru.“
I po zavedení nového prodejního modelu se bude BMW Group nadále spoléhat na svoji stávající prodejní síť, a opře se tak o jednu ze svých klíčových předností: vysoce funkční a zavedenou prodejní strukturu. Nový prodejní model byl vytvořen v rámci dlouhého procesu, do něhož byli aktivně zapojeni i dealeři. „Chtěl bych našim dealerům velmi poděkovat za konstruktivní spolupráci a velmi pozitivní zpětnou vazbu, kterou nám poskytli tím, že ve 100 % podepsali smlouvy o agenturním zastoupení pro značku MINI. Je to jasné potvrzení našich plánů jít společně kupředu,“ řekl Pieter Nota. BMW Group očekává, že poptávka po osobním kontaktu se zákazníkem bude pokračovat i v budoucnu a dealeři budou stále hrát klíčovou roli.
Agenturní model nabízí dealerům atraktivní a perspektivní základ pro jejich podnikání a větší jistotu při plánování. Za každý prodaný vůz získají pevnou provizi, která byla pečlivě vypočítána a zohledňuje celou řadu faktorů. Totéž platí pro nákupy online, kde budou plně odměňováni za dodávání vozů zákazníkům. Nový prodejní model jim navíc umožní soustředit se na poskytování co nejlepších konzultací a péče o zákazníky a nabídne jim přístup k veškerým skladovým zásobám vozů BMW Group. Jejich zpětná vazba na nový prodejní model je velmi pozitivní a všichni evropští dealeři již podepsali smlouvy pro značku MINI.
V rámci nového prodejního modelu mohou již nyní zákazníci v Itálii, Švédsku a Polsku podávat online předobjednávky na nové elektrické MINI Cooper a na nové MINI Countryman.