Někteří z vás o voze s názvem Henry J možná nikdy neslyšeli. Jedná se o kompaktní dvoudvéřový sedan vyráběný na počátku roku 1950 americkou společností Kaiser-Frazer Corporation. Ve své době měl úlohu podobnou jakou zastával v Evropě Volkswagen Brouk – tedy být vozem pro průměrného Američana.

Jednalo se o velice jednoduchý vůz bez nějakých skvělých jízdních vlastností nebo vymožeností. Dokonce neměl ani víko kufru. Jenomže američané již v té době byli zhýčkaní velkými vozy, jež v té době produkovaly automobilky hlavně v Detroitu. Bohužel se tedy úspěch nedostavil. Svůj podíl na tom mělo i to, že pod kapotu se dávaly malé čtyřválcové nebo šestiválcové motory. To je prostě i pro průměrného američana té doby málo. 🙂 Nakonec výroba tohoto modelu skončila po 4 letech. Brány továrny se zavřely v roce 1954.

Navzdory tomu, že byla výroba tak krátká, dostalo se vozu Henry J velké popularity později. Nadšenci do závodů typu drag tohle auto dodnes rádi upravují. Pod kapotu jim instalují nejméně motory V8 a tím se také dostáváme k dnešní malé sérii fotek jednoho takového vozu. S největší pravděpodobností se jedná o jedno z nejsilnějších Henry J, které kdy bylo postaveno.

Jeho majitelem je Ted Dzus, který se pro dragové závody rozhodl svůj Henry J upravit opravdu od podlahy. Pod kapotu se dostal motor Hemi V8 o objemu 8,6 litru přeplňovaný obrovským kompresorem Vortech V-4 X. Bohužel nevíme, kolika koňmi se tahle bestie může pochlubit, ale předpokládáme, že to bude neskutečné číslo. Doufám, že majitel časem prozradí více podrobností. 🙂

Nicméně jen motorem úprava neskončila. Tedův Henry J dostal také nová kola Weld Racing RT-S, nové kotoučové brzdy na všechna kola a také speciálně upravený podvozek. V interiéru bylo několik detailů z původního vozu zachováno, ale přibyla klec pro vyztužení karoserie a přídavné budíky hlídající teplotu a tlak všeho možného. Tohle je prostě hot rod jak má být a hned, jak se k nám dostanou další informace o tomhle skvělém Henry J, určitě se s vámi o ně podělíme.

-AR-