Stejně jako každý rok, tak i letos otevřely novou srazovou sezónu dvě zavedené pražské akce. Jednou z nich byly i tradiční Jarní sprinty na Vítkově, tedy sraz vzduchem chlazených vozů Volkswagen.
Sám název akce napovídá, o co na tomto sraze jde. Hlavním programem jsou závody ve sprintu, ovšem úkolem soutěžících není jen dojet co nejrychleji do cíle. Vozy jsou rozděleny do několika kategorií podle objemu motoru, svou kategorii mají i speciály a upravené vozy. Záleží také na stáří samotného auta.
Startuje se po vzoru Le Mans. Soutěžící zastaví s autem na startovní čáře, vypnou motor a odejdou do povzdálí. Podle stáří auta dostanou hendikep v řádech desítek metrů a po výstřelu se musí rozběhnout směrem k autu. Po doběhu musí nasednout, nastartovat a co nejrychleji odjet. Přibližně v polovině trati je připraveno zpestření závodu v podobě prostoru, v němž musí vůz zcela zastavit, pak se opět rozjet a co nejrychleji dorazit do cíle.
Na sraze však šlo i o samotné automobily. Kromě nespočtu brouků, které byly sériové i upravené a nebo nesly známky používání, mohli návštěvníci již tradičně okukovat Transportery a Busy T2 i T3 nebo bugyny postavené na podvozcích brouků. Volkswagen dovezl limitovanou edici Beetle GSR a ani letos nechyběla replika Porsche 356 Speedster, která dorazila až ze Slovenska. Však se podívejte na fotky.