Range Rover Sport SVR se představí v celosvětové premiéře 14. srpna v Pebble Beach. Nejrychlejší a nejvýkonnější Land Rover je prvním modelem s označením SVR. Toto označení ponesou vysoce výkonné modely Jaguaru i Land Roveru. Novinkou jsou u Range Roveru 22palcová kola z lehkých slitin obutá do vysoce výkonných sportovních pneumatik Continental ContiSportContact 5 o rozměru 295/40 R 22. Standardní 21palcové ráfky z lehkých slitin s univerzálními pneumatikami o rozměru 275/45 R 21 nabízí výborné schopnosti ve všech typech terénu.
Range Rover Sport SVR akceleruje z 0 na 100 km/h za pouhé 4,5 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 260 km/h. Navíc tento model dokázal zajet kolo na Severní smyčce Nürburgringu za velmi slušných 8 minut a 14 sekund. Pětilitrový kompresorem přeplňovaný V8 SVR byl naladěn na 550 koní a 680 Nm. Jedná se tedy o nárůst 40 koní a 56 Nm, ale bez vlivu na spotřebu paliva. Osmistupňová samočinná převodovka ZF 8HP70 a pohon všech kol byly přizpůsobeny tak, aby doplňovaly vysoký výkon motoru, bez ohledu na počasí. Hliníkové zavěšení Range Roveru Sport SVR je plně nezávislé, s dvojitými trojúhelníkovými rameny vpředu a víceprvkovým uspořádáním vzadu. Pracovní zdvih kol je 260 mm vpředu a 272 mm vzadu a poskytuje křížení 546 mm, které obstojí i v těch nejtěžších podmínkách. Systém Wade Sensing je také ve výbavě SVR. Tato technologie poskytuje informace o hloubce vody při brodění a stejně jako běžný Sport, umí SVR brodit vodu až do hloubky 850 mm. SVR může také tahat přívěsy o hmotnosti až 3 000 kg.
Land Rover u tohoto modelu vůbec poprvé použil dvoustupňový aktivní výfukový systém s elektronicky ovládanými ventily. Ten optimalizuje kvalitu zvukového projevu a výkonnosti a ve vysokých otáčkách se zvuk podobá závodním vozům, aniž by tím nějak utrpěla kultivovanost projevu při běžném ježdění. Vůz získal po úpravách v designu karosérie výraznou vizáž a navíc tyto změny napomáhají lepšímu chlazení a vylepšují aerodynamickou účinnost. Interiér vozu je vytvořený na míru se speciálními sedadly.
Range Rover Sport SVR staví na úspěchu nového Range Roveru Sport, jehož celohliníková karoserie snižuje v porovnání s předchozí generací hmotnost o 39 % a poskytuje silnou, pevnou a lehkou konstrukci pro vytvoření právě modelu SVR. Vůz je vybaven stálým pohonem všech kol a dvoustupňovou redukční převodovkou s pomalým převodem do náročného terénu. Točivý moment je rozdělován mezi přední a zadní kola v poměru 50:50. Vylepšené pneumatické odpružení samočinně přepíná mezi dvěma světlými výškami a nová generace systému Terrain Response automaticky vybírá nejvhodnější program pro jízdu v terénu.
„Range Rover Sport SVR je přirozeným vývojem vozu s výbornými schopnostmi na silnicích i mimo ně a s pokrokovým designem. Jeho vysoký výkon uspokojí i ty nejnáročnější zákazníky,“ řekl John Edwards, Managing Director of Land Rover Special Operations a dodává: „Rozsáhlé úpravy speciálně vyvinuté oddělením Land Rover Special Operations kombinují ještě výraznější vzhled vně i uvnitř vozu a posouvají dynamické schopnosti na novou úroveň, aniž by to mělo vliv na komfort, kultivovanost nebo univerzálnost v jakémkoli terénu.“
Range Rover Sport SVR si mohou zákazníci objednat již nyní. První dodávky se k nim dostanou na začátku roku 2015. Ceny vozu jsou závislé na finální homologaci a budou oznámeny na začátku října na pařížském autosalonu.