2021-opel-mokka-v-praze- (2)

Ve čtvrtek 29. a pátek 30. října 2020 se v ČR poprvé na chvíli objevily dva předsériové modely Opel Mokka. Zatím šlo pouze o statické představení, tradiční jízdní testy proběhnou v únoru příštího roku, kdy bude novinka značky Opel uvedena na tuzemský trh.

Mokka nové generace se stala prvním Opelem, který představil novou čelní masku Opel Vizor. Detailní změnou je i nově přestylizované logo automobilky a název vozu vyvedený výraznými literami po celé šířce zádi. Nová Mokka je zároveň prvním Opelem s nově řešenou digitální palubní deskou Pure Panel. Prvenstvím Mokky bude i možnost zvolit hned po uvedení na trh vedle spalovacích modelů i elektrickou verzi Mokka-e.

Elektrická Mokka-e je poháněna elektromotorem o výkonu 100 kW/136 koní jehož nejvyšší točivý moment 260 Nm je k dispozici okamžitě po rozjezdu. Podle normy WLTP1 činí akční rádius vozu s baterií 50 kWh až 324 km na jedno nabití.

Nový Opel Mokka představil kompletní pohonné jednotky. Nechybí ani elektromobil

Mokka je prvním Opelem s „tváří“ Opel Vizor a digitalizovanou palubní deskou Pure Panel
Nový Opel Mokka zaujme na první pohled dokonalými proporcemi a precizním zpracováním i těch nejmenších detailů. Charakteristickým rysem 4,15 m dlouhého pětimístného kompaktního vozu jsou krátké převisy karoserie a široce rozkročená silueta. Nepřehlédnutelným a nezaměnitelným prvkem je čelní maska Opel Vizor. Jeho inspirací bylo hledí integrální motocyklové přilby. Opel Vizor dokonale integruje masku chladiče. LED světlomety i nově stylizované logo automobilky Opel. Poprvé je název vozu vyvedený masivními literami v technicistním fontu po celé šířce zadní části vozu.

Čistý a zároveň velmi působivý styling se odráží i v interiéru. Dominantou přístrojového štítu Pure Panel jsou dva rozměrné displeje. Pure Panel se snaží řidiče nezahlcovat spoustou zbytečných informací, designéři Opelu hovoří o tzv. „digitálním detoxu“. Vše je dokonale promyšleno, připraveno pro zcela intuitivní a snadné ovládání. Sympatické je, že řada funkcí se stále ovládá knoflíky namísto složitého listování v mnoha menu a podmenu dnes běžných dotykových obrazovek.

Svobodná volba: Nafta, benzin nebo elektřina

Vůbec poprvé v historii automobilky Opel bude nový model – tedy Mokka – hned od uvedení na trh k dispozici nejenom s konvenčními spalovacími motory, ale také jako elektromobil. Trakční elektromotor Mokky-e má výkon 100 kW/136 koní a jeho nejvyšší točivý moment 260 Nm je k dispozici ihned po rozjezdu. Řidič může zvolit jeden ze třech jízdních režimů: Normal, Eco a Sport. V zájmu optimálního využití energie, uložené v trakční baterii o výkonu 50 kWh, je rychlost Mokky-e elektronicky omezena na 150 km/h. Při nabíjení na výkonné veřejné nabíječce 100 kW DC se baterie nabije na 80 procent své kapacity už za 30 minut. Podle metodiky WLTP činí jízdní rádius elektromobilu Mokka-e až 324 km. K nabíjení Mokky–e lze využít domovní zásuvku, wall-box nebo veřejné rychlonabíječky. Vestavěná nabíječka Mokky-e může být jednofázová, nebo třífázová. Na trakční baterii dává Opel záruku 8 let/ 160 000 km.

Majitele vozů Opel Mokka/Mokka-e se mohou spolehnout na služby OpelConnect a aplikaci myOpel.

Výkonová škála zážehových a vznětových motorů Opelu Mokka sahá od 74 kW/100 koní až po 96 kW/130 koní. Charakteristickým rysem všech pohonných jednotek je mírná spotřeba a výborné výkony (předběžná kombinovaná spotřeba dle NEDC: 4,8-3,8 l/100 km, 111-100 g/km CO2).

Přečtěte si také:  Nový elektromobil Mercedes-Benz EQB představen. Značka říká, že je to "elektromobil v rodinném balení"

Vnitřní třecí ztráty motorů byly minimalizovány. Turbodmychadlo reaguje naprosto bezprostředně a motory tak mají skvělý zátah od nízkých otáček. Všechny motory jsou standardně propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, k výkonnějším agregátům si zákazníci mohou zvolit i plynule řadící osmistupňovou automatickou převodovku.

V nabídce pohonných jednotek je i vitální turbodiesel 1.5 CDTI o výkonu 81 kW/110 koní a točivým momentem 250 Nm, propojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Předběžná spotřeba vznětové verze Mokky dle NEDC2: 3,8 l/100 km, emise 100 g/km CO2.

Inovace pro všechny: Světlomety IntelliLux LED Matrix, špičkové asistenční systémy
Nová Mokka je vybavena špičkovými technologiemi, příkladem může být adaptivní tempomat ACC (Advanced Cruise Control) nebo systém aktivního udržování v jízdním pruhu ALP (Active Lane Positioning). Vynikající adaptivní a neoslňující světlomety IntelliLux LED Matrix se 14 elementy jsou v tomto segmentu unikátní nabídkou. Všechny verze jsou standardně vybaveny elektrickou parkovací brzdou a čtením dopravních značek. K dispozici je i couvací kamera se záběrem 180 stupňů a systém samočinného parkování.

Přečtěte si také:  Škoda uklidňuje, že elektromobily Enyaq iV jsou stejně bezpečné jako modely s konvenčním pohonem

Nabídka infotainmentu zahrnuje přístroje Multimedia Radio a Multimedia Navi se sedmipalcovým dotykovým barevným displejem. Špičkou je přístroj Multimedia Navi Pro s desetipalcovým barevným dotykovým displejem. Displeje jsou dokonale integrovány do elegantního přístrojového štítu Pure Panel a jsou mírně natočeny směrem k řidiči.

Skvělá agronomická sedadla jsou již delší dobu charakteristickými prvkem vozů Opel. Pro Mokku jsou připravena sedadla čalouněná Alcantarou nebo kvalitní kůží. Třešničkou na dortu jsou kožená sedadla s masážní funkcí pro řidiče. Ve středovém panelu před řidičem je odkládací schránka, ve které je možné induktivně nabíjet chytré telefony.