Nový Lexus IS je standardně vybaven nejkomplexnější nabídkou prvků aktivní i pasivní bezpečnosti v celé kategorii sedanů střední třídy.
Všechny tyto intuitivní technologie automobilky Lexus byly navrženy tak, aby spojovaly optimální pomoc při řízení s maximální bezpečností pasažérů i chodců, a nabídly tak řidiči příkladný pocit bezpečí a nevtíravou podporu beze ztráty pocitu kontroly nebo radosti z jízdy.
Kromě lepší ergonomie kabiny a celé řady asistentů pro řízení (např. barevná zadní kamera, parkovací asistent, pomocník pro rozjezd do kopce) je nová konstrukční řada IS nově vybavena i několika pokrokovými prvky aktivní bezpečnosti.
AKTIVNÍ BEZPEČNOST
Propracovaný přednárazový bezpečnostní systém (PCS) pomáhá řidiči nehodám předcházet, případně maximálně eliminovat jejich následky. Součástí systému PCS je radar pracující v pásmu milimetrových vln, který snímá překážky před vozem, a to i při průjezdu zatáčkou. PCS svým zásahem pomáhá řidiči s brzděním v nouzových situacích, a pokud hrozí bezprostřední nebezpečí kolize, systém předkolizního brzdění aktivuje brzdy automaticky, aby rychlost v okamžiku nárazu byla co nejnižší.
Systém pro monitorování slepých úhlů (BSM) využívá radarových čidel zabudovaných v zadní části vozidla k detekci předjíždějících vozidel ve vedlejších pruzích. Na vozidla, která nejsou ve vnějších zpětných zrcátkách vidět, systém automaticky upozorňuje řidiče pomocí kontrolky v příslušném zpětném zrcátku.
Evropskou premiérou automobilky Lexus je nový výstražný systém RCTA (Rear Cross Traffic Alert) monitorující pohyblivé překážky za vozidlem v příčném směru, jenž využívá radarová čidla systému BSM k upozorňování řidiče na blížící se vozidla, např. při couvání z parkovacího místa.
Automatická dálková světla (AHB) napomáhají k co nejlepší viditelnosti v noci tím, že automaticky přepínají na potkávací světla v okamžiku, kdy kamera zaznamená vůz jedoucí vpředu ve stejném pruhu nebo vozidlo přijíždějící v protisměru.
Systém varování před opuštěním jízdního pruhu (LDA) pomáhá zabránit nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu v situacích, kdy řidič mění jízdní dráhu bez znamení o změně směru jízdy, např. při mikrospánku, nepozornosti apod.
Systém kontroly tlaku v pneumatikách s identifikací kola (AL-TPWS) zobrazuje hodnoty tlaku v každé pneumatice. Pokud systém zjistí podhuštění některého kola, AL-TPWS jasně ukáže, která z pneumatik vykazuje nedostatečný tlak.
Jedinečný nejmodernější systém integrovaného řízení dynamiky vozidla (VDIM) automobilky Lexus spojuje systémy aktivní bezpečnosti – ABS, elektronické rozdělování brzdné síly (EBD), systém řízení trakce (TRC) a systém řízení stability vozu (VSC) s elektrickým posilovačem řízení (EPS) s cílem zlepšit dynamické parametry, řízení trakce a stabilitu vozidla.
PASIVNÍ BEZPEČNOST
Nové IS byl navrženo tak, aby zajistilo v dané třídě špičkovou úroveň bezpečnosti v případě čelního nárazu, čelního střetu s přesahem, boční kolize i nárazu do vozidla zezadu. Reaguje tak na přísné standardy značky Lexus v oblasti bezpečnosti při vzájemném střetu vozidel.
Díky širokému nasazení vysokopevnostní a ultra-vysokopevnostní oceli v rámci celé struktury karoserie se optimálně přenáší a rozptyluje energie nárazu, čímž se minimalizuje deformace kabiny při střetu a zachovává prostor bezpečně chránící cestující.
Nově navržená aktivní vyskakovací kapota automaticky vytváří volný prostor k pohlcení nárazové síly při střetu s chodcem, aby bylo možné nabídnout co nejnižší čelní profil vozidla a současně zajistit optimální ochranu chodců.
Lexus IS je vybaven celkem osmi airbagy SRS; čelními airbagy SRS s dvoustupňovým plněním, kolenními airbagy SRS na straně řidiče i předního spolujezdce, bočními airbagy SRS vpředu i vzadu, stejně tak jako hlavovými airbagy SRS pro přední i zadní cestující.
[nggallery id=2193]
Tisková zpráva/-PS-