Když se řekne nové rodinné SUV, většina z nás čeká další hranatou krabici, která na parkovišti zabere dvě místa, přičemž uvnitř ho naopak mnoho nenabídne. Nový Citroën C5 Aircross na to jde jinak. Nesnaží se křičet do světa, spíš vtáhne posádku do ticha a do pohody. V nejnovější generaci dorostl do rozměrů, které rodina pozná hned při první jízdě: 4,65 metru na délku, rozvor 2,78 metru a prostorný kufr. V tom navíc není třeba řešit, jestli jste si koupili hybrid, plug-in nebo čistě elektrickou verzi. Kufr má totiž v základu až 651 litrů a sklopením opěradel zadních opěradel se dá zvětšit až na 1668 litrů.
Citroën letos představil spoustu novinek, tou poslední, kterou letošní rok uzavřel, je právě nová generace C5 Aircross. V přeplněném segmentu C-SUV sází na jinou taktiku než většina soupeřů, staví na čistých plochách a promyšlené aerodynamice. Předek dostal nové logo značky, světelný podpis je výrazný a navazuje na již dříve představené modely. Světlomety navíc mohou být s funkcí LED Matrix. Z boku je silueta protažená jedním tahem, záď rozšiřuje černá lišta a světelný podpis „Light Wings“, tedy tříbodový světelný motiv zasazený tak, aby nejen vypadal, ale taky lépe krotil proud vzduchu.
Přečtěte si také:
Základem auta je přitom platforma Stellantis STLA Medium. Díky ní dostal Citroën C5 Aircross větší rozvor, až 20″ kola a mnohem delší karoserii a i větší šířku (1902 mm). Světlá výška je 200 mm.
Uvnitř klid. A technologie, které nepřekáží
Kabina se snaží tvářit jako obývák. Palubní deska ve stylu „Sofa Design“ má měkké čalounění, nabízí ambientní osvětlení s 8 barvami a hlavní roli hraje vertikální 13″ HD displej. Rozhraní kombinuje pevné prvky pro rychlé úkony a plně přizpůsobitelné plochy s widgety. Bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto jsou samozřejmostí, současně lze spárovat dva telefony. A nechybí ani bezdrátová nabíječka, která má 15 W. Samozřejmostí je hlasové ovládání, které reaguje na „Hello Citroën“ a zvládá běžné úkoly. Podpořeno je umělou inteligencí ChatGPT jako konverzačním pomocníkem na palubě.
I v nejnovějším C5 Aircross najdeme sedadla Advanced Comfort. Vypadají jako křesla a tak se v nich i sedí. Mají silně vrstvenou pěnu, mohou být elektricky nastavitelná a nechybí jim samozřejmě vyhřívání, ventilace ani masáž s pěti programy (to jsou ale příplatkové prvky).
Přečtěte si také:
Drhá řada sedadel nabízí prostor pro kolena srovnatelný s větším modelem C5 X, opěradla lze naklopit v širokém rozsahu a k dispozici je i středová loketní opěrka, USB-C zásuvky i zásuvky na 12V (ty jsou i vpředu a v kufru).

Bezpečnost i pohoda na palubě je také zajištěna. Nechybí 10″ přístrojový štít a u vyšších výbav ani rozšířený head-up displej promítaný na sklo. Balíček Pack Drive Assist 2.0 může přidat asistovanou jízdu 2. úrovně včetně poloautomatické změny jízdního pruhu, pokročilého hlídání mrtvého úhlu, kamery pozornosti řidiče a upozornění při couvání. Parkování ulehčí VisioPark s 360° zobrazením okolí auta.
Pohony: od úsporného mild-hybridu po dálniční elektromobil
Citroën nechává v případě pohonného ústrojí výběr na zákazníkovi. Základ nabídky tvoří C5 Aircross Hybrid 145. Tato verze kombinuje nový tříválec 1,2 Turbo se 136 koňmi s 48V elektrifikací a šestistupňovou automatickou převodovkou eDCS. Ve městě zvládne až polovinu jízd čistě na elektřinu a dojet na plnou nádrž zvládne i přes 950 km.
Přečtěte si také:
Silnější verzí je C5 Aircross Plug-in Hybrid 195. Kombinuje jako základ benzinový čtyřválec s obkemem 1,6 litru se 150 koňmi, který spolupracuje s elektromotorem s 92 kW. Celkový systémový výkon je 195 koní a 350 Nm. Baterie má kapacitu 21 kWh a umožňuje ujet v kombinovaném režimu až 86 km čistě na elektřinu, ve městě to je dokonce víc než 100 km. Nabíjení z 0 na 100 % trvá se standardní palubní nabíječkou 3,7 kW zhruba 5 hodin a 15 minut, s příplatkovou 7,4kW palubní nabíječkou přibližně 2 hodiny a 55 minut. Mezigeneračně se také zvětšila palivová nádrž, ta má nyní objem 55 litrů.

A pak je tu čistě elektrický Citroën ë-C5 Aircross, který přichází ve dvou variantách. Standard Range kombinuje výkon 157 kW/210 koní s využitelnou kapacitou baterie 73 kWh, což umožňuje dojezd až 520 km. Druhá je Extended Range. Ta zvyšuje výkon na 170 kW/230 koní a dodává větší baterii s kapacitou 97 kWh. Ta papírově zvládne ujet až 680 km. Rekuperaci lze nastavit ve třech stupních pádly pod volantem. Dojezd zlepšuje i tepelné čerpadlo. AC nabíjení zvládá sériově 11 kW, na DC až 160 kW: z 20 na 80 % to u 73kWh baterie trvá zhruba 30 minut, u 97kWh asi 27 minut.
Přečtěte si také:
Vyrobeno ve Francii, s ohledem na materiály i dodavatelský řetězec
C5 Aircross vznikal ve Francii a montuje se v Rennes. Elektrické komponenty i baterie mají výrazný podíl domácí výroby. Uvnitř najdete recyklované textilie, ve světlých plastech příměs výhonků vinné révy z burgundských vinic a celkově desítky kilogramů recyklovaných či bio-plastů. Kůže tu není, chromu minimum.
Ceny pro Česko: základ pod 700 tisíc, elektrika pod milion
Vstupní výbava YOU s Hybridem 145 startuje na 685 000 Kč, s bonusem za výkup starého vozu se dá dostat na 655 000 Kč. Výbava PLUS přidává výbavové jistoty a otevírá i plug-in a elektro verze; s hybridem začíná na 735 000 Kč, plug-in od 955 000 Kč. Vrchol MAX přidává kompletní sadu asistentů, Matrix LED a head-up. V akci vychází Hybrid 145 na 805 000 Kč, plug-in na 1 025 000 Kč. Plně elektrický ë-C5 Aircross se menší baterií startuje na 935 000 Kč, silnější verze s větší baterií a bohatší výbavou na zhruba 1,11 milionu.
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned













