V polovině ledna odstartovaly na mosteckém okruhu práce zaměřené na další zvýšení bezpečnosti a komfortu jezdců i návštěvníků. Stavební práce budou probíhat až do konce února.
V minulých letech byla dokončena výměna celého povrchu dráhy, a proto se letos stavební práce zaměřují na rekonstrukci a úpravy vybraných bezpečnostních zón v zatáčkách T16, T17 a T20. Další úpravy se týkají nájezdu do první zatáčky T1 s cílem zvýšit bezpečnost během intenzivního brzdění. Další velkou změnou je přestavba obrubníků v poslední pasáži okruhu a jejich výměna za jiný typ, který bude vyhovovat jak automobilům, tak motocyklům. Kromě toho jsou prováděny další práce jako například rozšíření nájezdu do boxové uličky, instalace nových automobilových zádržných systémů v zatáčce T17 a T18 a v neposlední řadě také další úprava kamerového systému, který si autodrom sám vyvíjí. Na základě zkušeností z minulé sezóny budou doplněny dva zvětšovací monitory, které zvýší zobrazovací možnosti pro sportovní komisaře.
Loni nově nainstalovaný kamerový systém čeká letos testování umělé inteligence, která bude schopna automaticky rozpoznat například oheň nebo „nestandartní“ pohyby vozidel. Zároveň se také rozbíhají projekční a konstrukční práce na novém medical centru, kterého by se návštěvníci měli dočkat už v roce 2025. „Na startovní věži nyní probíhají další úpravy, v nichž chceme zužitkovat naše zkušenosti z posledních let. Asi nejzajímavější úpravou na řídícím stanovišti bude testování umělé inteligence v kamerovém systému, která nám pomůže být efektivnější v případě nehod. Dojde také k jeho dalšímu rozšíření, na kterém spolupracujeme s místní firmou. Snažíme se naší závodní dráhu posouvat každým rokem dle nejnovějších pravidel a bezpečnostních doporučení,“ popisuje probíhající úpravy sportovní ředitel Jindřich Hrneček.
V přípravě jsou už také nová služební vozidla. K dispozici budou dvě nová vozidla Hyundai i30 N. Ta doplní již sloužící záchranářské Hyundaie – Safety car a Medical car. Dalším novým přírůstkem okruhové flotily bude záchranářský speciál Hyundai Tucson RTP, což je vozidlo rychlé technické pomoci. Tento vůz bude prvosledové intervenční vozidlo a je určen pro prvotní zásah při závodech automobilů. Vozidlo bude vybaveno přibližně 150 kilogramy kombinovaného hasiva (prášek, pěna, CO2) a nově také 15 kilogramy speciálního gelového hasiva pro Li-Ion baterie. Současně bude vybaveno hydraulickým a mechanickým vyprošťovacím zařízením. Tucson RTP má na palubě samozřejmě veškeré ochranné pomůcky, včetně speciální sady pro zásah u elektromobilů.