Na evropských trzích patří nová ŠKODA Octavia Combi mezi kompaktní kombi s nejstabilnější hodnotou. Tak vidí teprve nedávno představené mladoboleslavské kombi studie EurotaxGlass, provedená v pěti evropských zemích. Z porovnání s pěti konkurenty vyšla Octavia Combi jako jednoznačný vítěz s předpokládanou zůstatkovou hodnotou po třech letech až 49 %.
EurotaxGlass je mezinárodní společnost, poskytující služby v automobilovém průmyslu. Její studie předpovídající postupnou ztrátu hodnoty nově uváděných modelů je uznávaným nezávislým vodítkem pro určování zůstatkové hodnoty vozu.
Nejnověji EurotaxGlass prověřil šest kompaktních vozů s karoserií kombi: nová ŠKODA Octavia Combi, Ford Focus Kombi, Hyundai i30 Kombi, Opel Astra Sports Tourer, Peugeot 308 SW a Renault Mégane Grandtour. Ve všech pěti zemích dosáhla ŠKODA po třech letech provozu a 90 000 ujetých kilometrech nejlepší předpokládané zůstatkové hodnoty. V závislosti na konkrétní zemi, motorizaci a výbavovém stupni se očekává, že si Octavia zachová mezi 49 % a 40 % původní ceny. Novince, uvedené nedávno na evropské trhy, se navíc podařilo překonat již tak velmi dobré výsledky své předchůdkyně.
„Nová ŠKODA Octavia Combi nabízí nejen prostor ve své nejkrásnější podobě, ale je skvělá i v oblasti zůstatkové hodnoty,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu. „Vítězství ve studii EurotaxGlass hned v pěti evropských zemích potvrzuje kvalitu a stabilní hodnotu tohoto vozu. To jsou vlastnosti, které na modelech Octavia Combi oceňují naši soukromí i firemní zákazníci již od roku 1998. A právě tyto vlastnosti vynesly v roce 2012 druhou generaci modelu Octavia Combi na pozici nejprodávanějšího vozu s karoserií kombi v Evropě.“
Do hodnocení byla započítána kritéria jako spotřeba a emise CO2, poměr ceny a nabízené hodnoty, kvalita a spolehlivost. Svou roli hrál také design a vnímání značky. Celkově nejlepší výsledek dosáhla nová ŠKODA Octavia Combi v Německu, na celosvětově druhém nejsilnějším trhu značky. Octavia Combi s motorizací 2,0 TDI 110 kW/150 koní a výbavou Ambition se umístila na prvním místě se zůstatkovou hodnotou 49 %, zatímco konkurenti dosáhli v průměru 43 %. Na domácím, českém trhu je ŠKODA Octavia Combi s průměrnou zůstatkovou hodnotou 45 % přibližně o sedm procent výš než jeho konkurenti.
Stejně jako dříve představený liftback, také kombi v sobě zosobňuje silné hodnoty značky: nadčasově elegantní design, velkorysou nabídku prostoru pro cestující i jejich zavazadla, kvalitu, precizní dílenské zpracování, řadu „Simply Clever” prvků, moderní techniku a vynikající poměr ceny a nabízené hodnoty. „Nová ŠKODA Octavia Combi je skvělým obohacením segmentu kompaktních vozů s karoserií kombi a našimi zákazníky je skvěle přijímána,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva za oblast prodeje a marketingu.
ŠKODA Octavia Combi má pro úspěch značky velký význam zejména v Evropě. Od jejího uvedení v roce 1998 bylo do současnosti prodáno zhruba 1,3 milionu vozů. V roce 2012 připadlo na tento model 24 % všech evropských prodejů značky, v západní Evropě dokonce 25 %. Bestsellerem je Octavia Combi nejen z pohledu mladoboleslavské automobilky, ale také trhu: v roce 2012 byla nejprodávanějším vozem s karoserií kombi. V Německu, na největším evropském trhu značky ŠKODA, byla Octavia Combi v minulém roce neprodávanějším dováženým vozem.
Tisková zpráva/-PS-